Abstract:
У статті здійснено узагальнення інформації щодо понять «медіаосвіта», «медіаграмотність» та «медіакомпетентність». Авторка наголошує на тому, що вчителі іноземної мови мають бути медіа- грамотними, медіакомпетентними, повинні вміти застосовувати засоби медіаосвіти, навчати учнів та студентів грамотно створювати свій медіапростір.
На основі аналізу наукового доробку вітчизняних та зарубіжних дослідників у галузі медіаосвіти розкрито сутнісні ознаки медіаграмотності та медіакомпетентності як важливих характеристик результату медіаосвіти учнівської та студентської молоді. Доведено, що медіакомпетентність учителів іноземної мови пов’язана із виробленням навичок медіаімунітету, рефлексії і критичного мислення як психологічних механізмів медіаграмотності, які забезпечують свідоме споживання медіапродукції на основі ефективного орієнтування в медіапросторі, адекватного оцінювання інформації іноземними мовами.
Визначено актуальність використання освітніх медіапродуктів у професійній діяльності вчителів іноземної мови. Розкрито умови формування медіакомпетентності вчителів іноземних мов - бажання до самовдосконалення, чітка внутрішня мотивація, наявність відповідних знань у галузі медіаосвіти, залучення до практичної діяльності щодо оцінки медіатекстів та створення власної медіапродукції.
Description:
Биндас О. М. Специфіка понять «медіаграмотність», «медіакомпетентність» та «медіаосвіта» в підготовці вчителів іноземних мов / О. М. Биндас // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок ; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 3 (175). – С. 20-30.