Abstract:
У статті розглянуто механізми імплементації швейцарського досвіду організації змішаного, електронного та дистанційного навчання в український університет. Висловлено ідею, що питання якості повинен бути об’єднувальним для українського суспільства в нових умовах.
Показано, що в Швейцарії функціонують гарантії академічної свободи, незалежності навчального процесу та наукових досліджень, що зумовлює феномен швейцарської якості освіти. Можливо, що швейцарський досвід забезпечення якості дистанційного навчання буде гарним прикладом для вищої освіти України.
Запропоновано нові підходи до формування стратегій розвитку університетів зі східної України, які постраждали від збройного конфлікту. Однією із стратегічних цілей має бути впровадження європейського досвіду адаптивного навчання.
Стаття містить опис та аналіз організації змішаного й адаптивного навчання в одному із швейцарських університетів. Також описано кроки побудови дистанційного курсу, методи адаптивного навчання та системи менеджменту якості.
Запропоновано програму імплементації досвіду в український університет.
Description:
Семенов М. А. Упровадження швейцарського досвіду адаптивного дистанційного навчання в українському університеті / М. А. Семенов, А. Lupandina // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2016. - № 3 (300), квітень. - Ч. 1. – С. 46-53.