Abstract:
Проблему розвитку заочної педагогічної освіти розглянуто в історичному контексті як сукупність соціальних, суспільно-політичних і економічних умов, що визначали її мету, завдання, характер та особливості. З’ясовано, що розвиток заочної педагогічної освіти був зумовлений післявоєнною відбудовою народного господарства та науково-технічною революцією, що вимагало кваліфікованих спеціалістів. Державна політика в галузі освіти була направлена на забезпечення обов’язкової загальної середньої освіти, внаслідок чого з’явилася проблема дефіциту педагогічних кадрів, ефективним способом вирішення якої в умовах складної соціально-економічної ситуації в країні стала заочна педагогічна освіта. Це підтверджується прийняттям ряду законодавчих актів, спрямованих на її вдосконалення. Вона була не лише джерелом подолання кадрового дефіциту в школах, а й зручним ідеологічним інструментом тогочасної влади, що стало причиною високої централізації та директивного управління нею.
Description:
Ковпак О. С. Розвиток заочної педагогічної освіти в Україні у 1950–1980-х рр. в історичному контексті / О. С. Ковпак // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Історичні науки. - 2020. - № 6 (337), грудень. – С. 138-157.