dc.description.abstract |
У статті виокремлено перспективи навчання української мови учнів на засадах міжпредметної інтеграції. Автор на основі узагальнення праць українських педагогів і лінгводидактів доходить висновку: міжпредметну інтеграцію доцільно визначати як синтез змісту навчальних предметів
для узгодженої і скоординованої освітньої діяльності учнів, створення на уроках української мови оптимального лінгвокогнітивного освітнього середовища. Зазначено, що міжпредметні зв’язки варто розглядати як складник міжпредметної інтеграції, тобто початковий етап її впровадження. Науковець вважає, що одним із засобів упровадження міжпредметної інтеграції є компетентнісно орієнтований дидактичний матеріал, і на основі аналізу чинної програми з української мови й наукових праць українських лінгводидактів виокремлює такі критерії добору його: відповідність темі й меті уроку, урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, готовності їх до сприймання й усвідомлення поданої в тексті інформації, орієнтація на освітні, життєві й особистісні потреби учнів, взаємозв’язок у формуванні предметної і ключових компетентностей, забезпечення можливості інтегрувати навчальний зміст кількох шкільних предметів та ін. |
uk_UA |