dc.description.abstract |
У квітні 2016 року президією Національної академії педагогічних наук України було схвалено нову редакцію Концепції впровадження медіаосвіти в Україні. Метою запровадження Концепії є створення системи медіаосвіти, яка має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, розвитку і консолідації громадянського суспільства, протидії зовнішній інформаційній агресії, всебічно підготувати дітей і молодь до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формувати у громадян медіаінформаційну грамотність і медіакультуру відповідно до їхніх вікових, індивідуальних та інших особливостей.
У статті на основі аналізу вітчизняних та зарубіжних наукових джерел систематизовано теоретичні на практичні напрацювання вітчизняних та закордонних вчених щодо найбільш ефективних шляхів, форм та методів медіаосвіти.
Встановлено, що є три поширені шляхи впровадження медіаосвіти в навчальний процес: інтегрований (через традиційні предмети); факультативний (створення мережі гуртків, секцій, клубів); спеціальний (створення спеціальних курсів та спецкурсів).
Однією з форм інтеграції медіаосвіти є впровадження медіакурсів. Популярними є створення телевізійних або кінематографічних мінісценаріїв, класні лекторії, рольові ігри на матеріалі різних мас-медіа. З’ясовано, що інноваційними формами формування медіаграмотності можна вважати організацію діяльності медіацентрів, медіаклубів, кіноклубів та фотолабораторій.
Розглянуто класифікації методів медіаосвіти Л. Зазнобіної, М. Матвійчук, Л. Мастермана, С. Пензіна, О. Федорова. Встановлено, що одними з найбільш ефективних методів медіаосвіти дослідники вважають інтерактивні: тренінги, модерації, програмне навчання, метод кейсів (аналіз практичних ситуацій), ділові та рольові ігри, дискусії, метод креативного розв’язання проблеми, метод проектів. Вибір таких методів зумовлений можливістю їх інтеграції в окремі дисципліни. Вони дають можливість інтенсифікувати процес розуміння, засвоєння і творчого застосування отриманих знань та сприяють підвищенню мотивації й залученості учасників у процес спільного вирішення проблеми, творчого пошуку. |
uk_UA |