dc.description.abstract |
Стаття присвячена реалізації на конкретному мовному матеріалі підходу до навчання читанню іноземною мовою студентів нефілологічних спеціальностей, який заснований на врахуванні істотних характеристик читання як виду мовленнєвої діяльності з опорою на аналіз граматичних ознак, що містяться у тексті. Висвітлений у статті підхід до навчання читанню передбачає управління процесом формування у студентів орієнтовної основи навчальних дій. Такий метод несе в собі великі переваги, адже це сприяє розробці навичок творчого аналізу смислового змісту читаного. Перевага методу також полягає в тому, що він забезпечує однозначне зв’язування мовної форми і змісту, а також виключає інтерференцію рідної та іноземної мови шляхом діференціювання мовних уявлень у різних мовах. Для того, щоб зрозуміти граматичне явище, читаючи текст, ми повинні вміти, насамперед, пізнати це явище за формою і зв’язати форму з відповідним значенням. Розпізнавання граматичних явищ спирається на характерні ознаки цих явищ, які символізують про їхню наявність.
Читання як комунікативний процес ставить перед читачем наступні завдання: розпізнати графічну форму морфем, слів, речень і сприймати зміст. Зріле читання характеризується автоматизмом перцептивної обробки поданого друкованого матеріалу і адекватністю вирішення змістових завдань, які виникають під час здійснення мовленнєвої діяльності. Тому, шлях навчання пасивної граматики повинен повторювати цей комунікативний процес: опис явищ пасивної граматики повинно проводитися від форми (її ознак) до розкриття змісту, а вправи повинні бути спрямовані на вироблення автоматизму впізнавання цих ознак і співвідношення їх з відповідним значенням. |
uk_UA |