Abstract:
У роботі визначено особливості художнього світовідчуття урбаністичної дійсності автором, що пов’язане з відтворенням криміногенної сфери життя Нью-Йорка середини ХХ ст. З’ясовано, що композиційним центром і тлом подій у творі виступає образ міста, який стає сенсотвірною домінантою, що утворює систему локальних місцевостей переважно без докладної дії в часі. Образ міста сприймається в уяві експліцитного реципієнта, що підпорядковується авторському задуму та свідомо йде за ним, стаючи пасивним спостерігачем. Авторська оцінка відтворення предметного світу міста відсутня. Конструювання темпоральних і просторових елементів відбувається крізь ретроспекцію наратора. Нью-Йорк стає паспортизованим відбитком життя мафіозного світу, сповненим суспільних пороків і дозвільного способу життя. Чуттєва сфера міста сповнена аморальністю, процвітанням злочинності, меркантильних інтересів мешканців. Мовний контекст відтворення образу міста створено завдяки використанню газетно-телеграфної стилістики.
Description:
Боклах Д. Ю. Образ Нью-Йорка в контексті злочинного світу роману М. П’юзо „Хрещений батько” / Д. Ю. Боклах // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2020. - №4 (335), листопад. – С.104-113.