dc.description.abstract |
У статті на основі атропоцентричної когнітивно-комунікативної парадигми лінгвістичного дослідження, яка склалася у ХХІ ст. проаналізовані найчастіше вживані французькі фразеологічні одиниці з метою виокремлення аксіологічно домінантного концепту французької фразеологічної картини світу, та побудови його моделі.
На основі дослідження з’ясовано, що аксіологічний домінантним концептом французької фразеологічної картини світу є фрейм „Егоцентризм”.
Виділені фразеологічні одиниці розподілено за групами, які представляють слоти у структурі фрейму „Егоцентризм”. В кожному слоті вирізнено окремі елементи значення, проілюстровані фразеологізмами, які їх вербалізують.
Виокремленні фразеологізми передають такі компоненти значення концепту „Егоцентризм”, як існування своїх правил життя, оцінювання чогось за своїми правилами, різні способи оцінювання одного і того ж, цікавість тільки до себе, претензійність, поведінка чи думка на основі власних інтересів, впевненість у собі та зневага до ворогів, самолюбство, незалежність суджень, впевненість у власних переконаннях, власний шлях, суб’єктивність суджень, твердість у власній позиції, гординя, життєві орієнтири і пріоритети, завищена самооцінка щодо себе і своєї нації.
Всі із виділених фразеологізмів мають оцінку чи оцінювання у своєму значенні чи представляють дію, виходячи з власних потреб, інтересів, пріоритетів, самолюбства, самовпевненості, гордині чи інших проявів власного его, що актуалізує їх ціннісний аспект.
Аналіз близько 1550 найуживаніших французьких фразеологізмів дозволяє зробити висновки про ієрархію аксіологічно домінантних концептів у французькій фразеологічній картині світу та про зміст і структуру фрейму „ Егоцентризм ” на основі фразеологічних одиниць, які його репрезентують. |
uk_UA |