dc.description.abstract |
Дана стаття присвячена дослідженню стилістичних функцій та особливостей мовних емотивних вербалізаторів у жіночому романі „Сукня для першої леді” Керолін Кін (“Death by Design” by Carolyn Keene). То ж актуальність і перспективність наукового пошуку співвіднесена насамперед із функціями мовних одиниць, їх системними характеристиками, текстовими рівнями та комунікативними закономірностями.
У роботі авторка зазначає, що жіночий роман „Сукня для першої леді” належить до сучасного літературного жанру „чикліт”. Художні засоби у творі застосовуються Керолін Кін лише такою мірою, якою вони необхідні для розуміння основного, часто філософського змісту твору. Серед тропів та фігур у романі „Сукня для першої леді” на позначення емоційного стану широко представлені: метонімія, хіазм, парафраз, порівняння, епітети, іронія, метафора, гіпербола, персоніфікація, евфемізм, алюзія, синоніми, а також вставні речення (парентези), паралелізм, антитеза, інверсія, еліпсис, градація тощо. Всі вони слугують для вираження позитивної або негативної емоційності мовленнєвої поведінки персонажів твору, представленої, зокрема, емоціями радості, щастя, любові або гніву, страху, тривоги, роздратування, що частіше за все експлікуються в досліджуваному дискурсі.
Після проведеного аналізу авторка робить висновок, що найбільш частотними виявилися емоційно-оціночні епітети, алюзії, авторська пунктуація, посилання на бренди та різного роду інтенсифікатори, які чітко вимальовують психологічний портрет зовні впевненого, але чутливого в душі персонажа жіночого роману – сучасну жінку. |
uk_UA |