Abstract:
У статті проаналізовано сутність поняття «критерій». Зазначено, що критерієм виражається найзагальніша сутнісна ознака, на основі якої здійснюють оцінювання, порівняння реальних педагогічних явищ, при цьому ступінь виявлення, якісна сформованість, визначеність критерію відбивається в конкретних показниках, для яких теж властива низка ознак. Наголошено на тому, що при розробці критеріїв ціннісного ставлення до природи майбутніх учителів біології, слід брати до уваги, що основними вимогами до них мають бути об’єктивність, надійність, простота та зручність виміру, узгодження зі складовими ставлення до природи, адекватність, адитивність, взаємообумовленість критерію з його показниками. Виокремлено такі основні критерії: когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісний та схарактеризовано їх показники. Виділено алгоритм процесу виховання в майбутніх вчителів біології ціннісного ставлення до природи. Зроблено висновок, що компоненти, критерії й показники перебувають у єдності та взаємозв’язку, підтверджуючи системність і цілісність досліджуваного феномена, а також наявність кореляційних зв’язків між ними.
Description:
Молчанюк О.В. Критеріальний апарат дослідження ефективності процесу виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи / О.В. Молчанюк, О.О. Пальчик // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2020. - №5 (336), листопад. – С.126-135.