Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Морально-етичний аспект роботи педагогів в інклюзивному середовищі

Show simple item record

dc.contributor.author Карпенко, М.І.
dc.date.accessioned 2020-10-19T06:05:45Z
dc.date.available 2020-10-19T06:05:45Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/6324
dc.description Карпенко М. І. Морально-етичний аспект роботи педагогів в інклюзивному середовищі / М.І.Карпенко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка: Педагогічні науки. - 2020. - №1 (332). - С.112-122. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню проблеми педагогічної етики, зокрема нормам спілкування і взаємодії педагогів із учнями з особливими освітніми потребами. Однією із найважливіших вимог до педагогічної професії є чіткість соціальної і професійної позиції її представників. Саме в ній учитель показує себе як суб’єкт педагогічної діяльності. Позиція педагога - це система інтелектуального, вольового й емоційно-оцінного ставлення до світу, педагогічної дійсності і педагогічної діяльності зокрема, які є джерелом його активності. Вона визначається, з одного боку, тими вимогами, очікуваннями й можливостями, які висуває йому суспільство. А з іншого боку, діють внутрішні, особисті джерела активності - прагнення, переживання, мотиви й цілі педагога, його ціннісні орієнтації, світогляд, ідеали. Метою статті є висвітлення морально-етичних принципів співпраці педагогів з учнями з особливими освітніми потребами та формулювання низки практичних порад щодо норм спілкування з ними. У рамках цієї статті було проаналізовано такі ключові поняття, як «інклюзивна освіта», «діти з особливими освітніми потребами», «мораль», «педагогічний такт» та інші; сформульовано такі аспекти педагогічної моралі педагогів, як етичні принципи співпраці «педагог - учень з ООП», правила поведінки та норми спілкування з учнями з ООП. До головних етичних принципів співпраці в умовах інклюзивного середовища, на нашу думку, належать: принцип гуманізму, принцип природовідповідності, принцип поєднання поваги до особистості вихованця з розумною вимогливістю до нього, принцип демократизації, принцип опори на позитивне, принцип суб’єкт-суб’єктної взаємодії, принцип індивідуального підходу до учнів, акмеологічний принцип. У вигляді таблиці наведено мовні кліше, які рекомендовано вживати або, навпаки, уникати в усному й письмовому спілкуванні з учнями в межах інклюзивного середовища. Також нами було запропоновано добірку практичних рекомендацій щодо спілкування педагогів із учнями з особливими освітніми потребами, заснованих на засадах моральних норм та педагогічної етики. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" імені Тараса Шевченка uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject інклюзивна освіта uk_UA
dc.subject інклюзивне середовище uk_UA
dc.subject учні з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.subject педагогічна етика uk_UA
dc.subject морально-етичні норми спілкування з учнями з особливими освітніми потребами uk_UA
dc.title Морально-етичний аспект роботи педагогів в інклюзивному середовищі uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account