Abstract:
Стаття присвячена дослідженню проблеми вибору методу та підходу до вправ з водної реабілітації та оздоровлення з використанням інформації, отриманої завдяки іноземним дослідженням. Метою статті є донести певні аспекти, на які варто звернути увагу при складанні планів занять та підходів до плавання як реабілітації та наголосити на їхній результативності. Основним завданням статті є донесення інформації про методи та прийоми у реабілітаційному плаванні, які довели свою ефективність, про що говориться у статтях, присвячених їх дослідженню. Основними методами були статистичні, квантитативні та загалом аналіз інформації. Зокрема завдяки наведеним статистичним даним у статтях ми маємо можливість робити висновки про ефективність того чи іншого прийому та підходу у реабілітаційних та оздоровчих цілях. Так, наприклад, викладачі та тренери можуть відкрити для себе можливість проведення занять з плавання з використанням трубки, адже такі тренування ведуть до зміни рівня активації всіх шийно-лопаткових плечових м’язів, м’язів верхньої частини руки та статистично значущих змін у м’язах спини та шиї. Під час такого плавання підвищується активність також і грудної мускулатури. Беручи до уваги те, що саме регулярність занять є запорукою успіху, цікаво розглянути точку зору, яку розкривають результати дослідження інтервальних тренувань високої інтенсивності - надана у статті інформація дає змогу розглянути нові вектори розвитку реабілітаційних занять з плавання. Дослідження щодо методу чотирьох «R» також є корисними та ефективними для використання, зокрема, на заняттях у вищих навчальних закладах. Перед нами також постає необхідність зміни умов, де будуть проходити заняття з плавання. Наприклад, для людей з хронічними захворюваннями та інвалідністю важливим є не тільки визначена контрольована фізична активність, а також і температура, склад води, обладнання басейну тощо, що у наших басейнах не завжди є можливим. За наявності такої інформації можна значно реформувати та урізноманітнити заняття з плавання у вищих навчальних закладах та заохотити студентів та дорослих до занять з плаванням.