Abstract:
У статті головну увагу приділено питанням вдосконалення фізичної підготовки курсантів Донецького юридичного інституту МВС України. Зазначено, що силовий фітнес (кросфіт) — тренувальна методика й змагальний вид спорту на основі компонування в межах одного сеансу інтенсивних силових і функціональних вправ. Дана система являє собою систему розвитку сили і загальної фізичної підготовки. У Кросфіті поєднуються різні вправи, мета яких — досягнення всіх рівнів фізичної підготовки в поєднанні з гармонійним розвитком всього тіла. Також відмічено, що в цих тренуваннях не використовують ізольованих вправ як на тренажерах, так і з вільною вагою. Кросфіт-тренування складаються із загальної розминки, розвиваючого блоку необхідних
навичок і 20 хвилин високо інтенсивного тренінгу. Ця система дає можливість широкого застосування фізичних навантажень, що підвищують зацікавленість й ефективність тренувального процесу. Методика тренувань, на відміну від інших видів фітнесу, здатна гармонійно впливати на всі види фізичних якостей.
Представлено програму фізичної підготовки курсантів ДЮІ, що поєднує в собі загальноприйняті засоби розвитку фізичних якостей і засоби кросфіту. Акцентовано увагу на використанні методики колового тренування, яка складалася з різних серій тренувань: 1) робота без урахування часу; 2) робота, яка потребувала вмістити більший обсяг в один і той же час; 3) скорочення часу виконання заданого обсягу роботи.
Доведено, що використання засобів Кросфіту підсилює мотивацію курсантів в цілому до фізкультурно-спортивної діяльності, сприяє оволодінню знаннями сучасних підходів до організації фізичної підготовки, навичками й уміннями самостійного тренування та ведення здорового способу життя. Також треба відмітити, що у такій діяльності створюються найбільш сприятливі умови для формування особистісних характеристик курсантів: світогляд, активна життєва позиція, колективна спрямованість, які передбачали єдність свідомості та діяльності.
Широке використання різноманітних занять Кросфітом сприяло формуванню творчої індивідуальності та спортивній майстерності курсантів, а їх участь у спортивних змаганнях говорить про результат сформованості потреби в перевірці й оцінюванні своїх можливостей і здібностей.