Abstract:
У дисертації обґрунтовано теоретико-методологічні засади системи формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій підготовці. На підставі аналізу проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій особистості у філософсько-соціологічній та психолого-педагогічних площинах визначено сутність цього феномену. Досліджено психологічні основи
формування ціннісно-смислових орієнтацій здобувачів спеціальності „Дошкільна освітаˮ. Визначено сутність та схарактеризовано структуру ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, що становить єдність компонентів: мотиваційного, емоційновольового, когнітивного комунікативного, діяльнісного, рефлексійного. Схарактеризовано ціннісно-смислову освітню парадигму як методологічну основу формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій підготовці.
Досліджено аксіологічний потенціал процесу фахової підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти щодо формування в них ціннісно-смислових орієнтацій. Змістовно розроблено систему формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій
підготовці, розкрито шляхи її реалізації на трьох рівнях: на рівні проєктування аксіологічно-смислового освітнього середовища ЗВО, на рівні науково-методичної діяльності з професорсько-викладацьким складом кафедр, на рівні освітньої діяльності з майбутніми вихователями закладів дошкільної освіти. Перевірено ефективність системи формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій підготовці, визначено подальші перспективи дослідноекспериментальної роботи.
Description:
Бадер С. О. Система формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій підготовці : автореф. дис. на здобуття наук. ступ. доктора педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / О. С. Бадер ; Державний заклад „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка”. - Старобільськ, 2020. - 46 с.