Abstract:
У статті доведено необхідність формування підприємницької компетентності в учнів закладів загальної середньої освіти. Проаналізовано різні підходи науковців до визначення поняття «підприємницька компетентність».
Розглянуто основні напрями формування ініціативи й підприємливості в учнів закладів загальної середньої освіти на уроках трудового навчання, схарактери¬зовано різні форми та методи цієї роботи. Відзначено, що ці форми та методи повинні відображати новий діяльнісний підхід до навчально-виховного процесу. Зазначено, що важливим для вчителя трудового навчання є створення атмосфери довіри, комфортних умов для співпраці учнів, розвитку в них лідерських якостей, почуття відповідальності за діяльність групи. Крім того, важливим чинником у формуванні підприємливості є мотиваційне середовище уроку.
Серед найбільш ефективних форм і методів формування підприємницької компетентності визначено екскурсії, ігрові технології, розробку проєктів, дискусії, організацію ярмарків-розпродажів та ін. Визначено якості, які необхідно розвинути в учнів під час формування підприємницької компетентності. У статті проаналізовано досвід формування в учнів загальноосвітніх закладів США підприємницької компетентності.
Description:
Бурдун В.В. Формування в учнів закладів загальної середньої освіти підприємницької компетентності на уроках трудового навчання / В.В.Бурдун // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2020. - № 1 (173). – С.79-90.