Abstract:
У статті розглядається питання формування в учнів початкової школи читацької компетентності, визначеної як ключова у Державному стандарті початкової освіти, що був затверджений у 2018 році. Автором зазначається, що сучасними лінгводидактами у структурі читацької компетентності визначено певне коло субкомпетентностей, серед яких емпатійно-образна. На основі аналізу обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти 1-4 класів змістової лінії «Сприйняття, аналіз, інтерпретація, критична оцінка інформації в текстах різних видів, медіатекстах та використання її для збагачення свого досвіду» визначено коло умінь, що складають основу цієї субкомпетентності. Актуалізована важливість цих особливих читацьких умінь (уявляти прочитане, співпереживати, мислити образами), без яких неможливе адекватне сприйняття і розуміння художнього тексту молодшими школярами, наведено прийоми роботи для їх формування.