Abstract:
У статті розкрито соціально-економічні та педагогічні передумови розвитку теорії фізичного виховання в Україні в другій половині ХХ ст. Доведено, що теорія фізичного виховання в Україні в другій половині ХХ ст. формувалася під впливом важливих соціально-економічних та педагогічних перетворень, які відбувалися з кінця ХІХ ст. до середини 1950-х рр.
Установлено, що система фізичного виховання розвивалася на основі суттєвих соціально-економічних та педагогічних перетворень, які були в країні під час державного будівництва. Передумови створення системи теорії фі-зичного виховання в Україні почали формуватися з другої половини ХІХ ст.
Виявлено, що безпосередньо період до війн, під час них та між ними характеризується спробами наблизити фізичне виховання до військових потреб: значний вплив на досліджуваний процес спричиняв суспільно-педагогічний рух за становлення фізичної культури в школі. Як наслідок - визначилися основні напрями модернізації фізичної культури: покращення змісту, обґрунтування принципів і методів навчання. Схарактеризовано типові недоліки розвитку фізичного виховання в післявоєнний період, насамперед нестача гімнастичних залів і фахівців, що пояснювалося соціально-економічними труднощами.
Description:
Кирилюк Ю. А. Соціально-економічні та педагогічні передумови розвитку теорії фізичного виховання в Україні в другій половині ХХ століття / Ю.А.Кирилюк // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2019. - № 3 (172). – С.76-83.