Abstract:
Схарактеризовано філософські та психологічні аспекти дослідження понять «дійсність» та «реальність». Роз¬крито сутнісні ознаки феномену «педагогічна дійсність» з урахуванням особливостей сучасного етапу розвитку педагогічної науки та практики, спільне та відмінне у поняттях «педагогічна дійсність» та «педагогічна реальність».
Визначено особливості форм пізнання педагогічної дійсності (чуттєва, наукова, художньо-образна) та відповідних принципів - цілісності, єдності аналізу та синтезу, контекстності, аксіологічної навантаженості та ін.
На основі контент-аналізу визначено провідні форми репрезентації феномена «педагогічна дійсність» у сучасних підручниках з педагогіки, проблеми та протиріччя у репрезентації педагогічної дійсності у змісті загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів. Акцентовано увагу на необхідності використання феноменологічного та герменевтичного методологічних підходів у репрезентації педагогічної дійсності в процесі загальнопедагогічної підготовки майбутніх учителів.
Description:
Бутенко Л.Л. Феномен «педагогічна дійсність» у змісті загально-педагогічної підготовки майбутніх учителів / Л.Л.Бутенко // Education and Pedagogical Sciences ("Освіта та педагогічна наука") / Гол. ред. А. В. Жучок; ДЗ "Луганський національний університет імені Тараса Шевченка". - 2019. - № 3 (172). – С.19-31.