Abstract:
У статті доведено, що морські перевезення вважаються найважливішим транспортним засобом у світі, який може сприяти міжнародній торгівлі. Підкреслено, що основний принцип контейнерної роботи не змінився, незважаючи на збільшення масштабів суден і терміналів та поступове підвищення продуктивності роботи з контейнерами. Дисбаланс у торговельних по¬токах, обмеженість потужностей ускладнюють реалі¬зацію всіх переваг тарифікації. Мета роботи полягає у розгляді перспектив розвитку лінійних перевезень контейнерними суднами та проблем, які виникають у процесі їх діяльності. Підкреслено, що контейнерна система повільно досягає зрілості в ринкових умовах, коли вантажні перевезення стали найбільш мінливою і затратною складовою багатьох постачальницьких мереж і логістичних операцій. Доведено, що менеджерам логістики доводиться стикатися з ризиками щодо термінів ланцюгів поставок, тому питання надійності та нарощування потужностей стали критичними чинниками поруч із дослідженнями витрат. Встановлено, що дефіцит термінальної потужності може відкрити перспективи для нових моделей маршрутизації вантажу. Встановлено основні тенденції розвитку лінійних контейнерних перевезень та визначено проблеми, які вимагають підключення та мережі перевезень усіх видів транспорту. Встановлено, що розумне управління контейнерною системою є необхідною умовою сталого розгортання концепції контейнерів у глобальних ланцюгах поставок у довгостроковій перспективі. Доведено, що співіснування різних типів мереж на одному торговому шляху забезпечує гнучкість у варіантах маршрутизації і, ймовірно, зменшить проблеми син¬хронізації мережі та проблеми вразливості в епоху підвищеної ненадійності графіку. Встановлено, що зростання екологічних та соціальних проблем, пов'язаних із розвитком терміналів, призвело до великих затримок із виведенням нової потужності на ринок. По¬дальший розвиток регіонів шлюзу з багатьма портами стане все більш важливим елементом у пропонуванні як гнучкості, так і обслуговування глобальних мереж поставок.
Підкреслено, що регіонально процес інтеграції між системами морського та внутрішнього транспорту призведе до ряду стратегій проникнення та модального зсуву (до залізниці або барж), де кожен вид транспорту використовується найбільш ефективно за витратами та часом. Регіоналізація порту була визначена як ключова концепція управління взаємозв'язком між портами та центрами розподілу внутрішніх вантажних перевезень. Хоча в усьому світі можуть розвиватися значні географічні відмінності, фаза регіоналізації у всіх випадках виведе перспективу розвитку портів за межі периметра порту.