dc.description.abstract |
У статті визначено лінгводидактичний потенціал засобів навчання української мови у формуванні предметної та ключових компетентностей учнів ліцею. Наголошено на тому, що в контексті компетентнісно орієнтованого навчання української мови засоби доцільно вважати репрезентантами інформації, функція яких не лише унаочнювати навчальну інформацію, а й активізувати пізнавальну й творчу діяльність учнів, стимулювати їх до прогнозування ситуацій тощо. Акцентовано на тому, що застосування засобів навчання української мови під час організації урочної і самостійної діяльності учнів позитивно впливає на ефективність формування в них предметної і ключових компетентностей. З’ясовано, що для вчителя-словесника засоби навчання є інструментом унаочнення викладеної ним вербально навчальної інформації, активізації набуття учнями вмінь і навичок, досвіду різних видів діяльності тощо, водночас для учня засоби є основним джерелом інформації, дидактичним механізмом, який запускає його практичну діяльність. Наведено критерії вибору засобів навчання, урахування яких уможливить комплексну реалізацію їх функцій (освітньої, інформаційно-ілюстративної, стимулювальної, інтегрувальної і контрольної). Подано приклади застосування окремих засобів навчання. Доведено, що засоби навчання української мови мають значний лінгводидактичний потенціал у формуванні предметної та ключових компетентностей учнів, оскільки допомагають розв’язати низку педагогічних завдань, зокрема активізувати пізнавальну, творчу діяльності здобувачів освіти завдяки розширенню можливостей представлення навчальної інформації, збагатити урок української мови цікавими відомостями. |
uk_UA |