Abstract:
У статті розкрито особливості підготовки майбутніх учителівфілологів до дослідницької діяльності з учнями старшої школи. Обґрунтовано модель підготовки до дослідницької діяльності на ідеї системного діяльнісного підходу до розвитку індивідуальності особистості, що реалізується шляхом поєднання ефективних навчальних технологій і природної активності людини до самореалізації. Визначено, що основою наукової підготовки у структурі професійного потенціалу є наукові знання й уміння. Саме в процесі опанування змісту філологічних предметів, а потім психолого-педагогічних закладається фундамент у підготовці до проведення навчально-дослідницької та науково-дослідної діяльності майбутніх вчителів. Представлено спеціальний курс, що передбачає як теоретичну, так і практичну підготовку майбутніх учителів-філологів до науково-дослідної роботи з учнями старшої школи відповідно до сучасного розуміння організації навчального процесу. Мета теоретичної підготовки – засвоєння основ науково-дослідницької діяльності, початкових знань про специфіку наукової роботи, методи наукових досліджень. Мета практичної підготовки – оволодіння уміннями визначати напрями власної дослідницької діяльності в старшій школі, переводити наукові знання в площину практичного використання і здійснювати елементарні наукові дослідження.