dc.description.abstract |
Стаття присвячена теоретичному обґрунтуванню та розробцы педагогічної умови щодо формування інформаційної культури студентської молоді – підвищення обізнаності студентської молоді щодо пошуку, вилучення та критичним аналізом певної інформації шляхом збагачення відповідними інформаційно-пізнавальними матеріалами змісту позанавчальної виховної роботи в умовах інформаційно-гібридної війни. Автором було обґрунтовано, що в контексті запропонованої педагогічної умови формування критичного ставлення студентів в позанавчальній діяльності університету, оскільки цей процес відбувається переважно в процесі позанавчальної виховної роботи. Встановлено, що місія сучасних університетів полягає у формуванні інформаційної культури студентів, які б були спроможні критично оцінювати події навколишнього світу та адекватно на них реагувати. Відповідно критично мислячий студент спроможний адекватно проаналізувати інформацію, перевірити її достовірність, суперечливість даних, обрати та оцінити аргументи для доведення. Доведено, що організація студентського самоврядування сприяє набуттю базових знань про інформаційні системи, інформаційні технології, інформатизацію суспільства; формуванню громадської активної позиції, мобільності, адаптивності в різних проявах інтеракції; розвитку умінь і навичок самоаналізу отриманої інформації, як формується, уточнюється, впливає на свідомість людини, знання технологій критичного переосмислення й обробки отриманої інформації; розвитку здатності передбачити результат завдяки отриманої інформації на основі самоаналізу ціннісних моральноетичних знань, уявлень, ступеня ціннісного ставлення до отриманої інформації через поведінку та діяльність. В результаті було визначено, що сутність зазначеної педагогічної умови вміщує дві складові, які пов’язані: по-перше, із формуванням критичного мислення студентів і, по-друге, із збагаченням інформаційно-пізнавальними матеріалами змісту позанавчальної виховної роботи. |
uk_UA |