Abstract:
У статті докладно розглянуто поняття моделювання та модель. На підставі аналізу наукової літератури визначено, що моделювання є методом опосередкованого вивчення явищ та об’єктів і безпосередньо пов’язане з дефініцією «педагогічне моделювання». Наголошено, що моделювання базується на понятті «модель». Докладно розкрито визначення цього поняття у словниках (тлумачних, філософських), а також у наукових дослідженнях (К. Батароєв, С. Гончаренко, О. Дахін, І. Кульчицький, П. Сікорський, Д. Стеченко, Г. Шандригось, В. Штофф). Зроблено висновок про те, що аналіз визначень поняття «модель» приводить нас до таких узагальнень: модель це штучно утворений зразок чого-небудь; моделі притаманна ознака системності; через аналіз системи стає можливим визначення інформації про її елементи та отримання нових знань про досліджуваний об’єкт. Представлено класифікацію за способом реалізації моделі (за А. Вєдєновим). Розкрито традиційні складові моделі професійної підготовки майбутніх учителів. Акцентовано увагу на тому, що моделювання, як метод, відіграє ключову роль у розробці системи формування критичного мислення у процесі професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи.