Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Теоретичні підходи до навчання культури мовлення майбутніх учителів початкових класів

Show simple item record

dc.contributor.author Мордовцева, Н. В.
dc.date.accessioned 2020-06-30T06:37:02Z
dc.date.available 2020-06-30T06:37:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn УДК 378.147:808.5
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5244
dc.description Мордовцева Н. В. Теоретичні підходи до навчання культури мовлення майбутніх учителів початкових класів / Н.В.Мордовцева // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2020. - №2 (333) лютий. - Ч.1 - С.138 - 146 uk_UA
dc.description.abstract У теоретичній розвідці з актуального питання сьогодення як навчання культури мовлення майбутніх учителів початкових класів зроблено спробу теоретично описати деякі відомі погляди, визначення науковців-лінгвістів щодо зазначеного терміна, з’ясувати наскільки мовознавці є єдиними в тлумаченні цієї категорії. А також на основі поданих понять автором охарактеризовано яким має бути мовлення майбутнього вчителя початкових класів, щоб бути взірцем для молодшого школяра у його навчанні в загальноосвітньому закладі. Аналіз різних педагогічних джерел дає можливість говорити про традиційно усталені комунікативні якості культури мовлення загалом, і вчителя зокрема – це правильність, змістовність, доречність, достатність, логічність, точність, ясність, стислість, простота та емоційна виразність, образність, барвистість, благозвучність, чистота, емоційність, поліфункціональність тощо. Серед аспектів вияву культури мовлення виділяємо естетичність: використання експресивно-стилістичних засобів мови, які роблять мовлення багатим і виразним; комунікативну доцільність: недостатньо правильно говорити та писати, треба ще вміти вживати слова та вирази відповідно до комунікативної ситуації. Зауважено, що культуру мовлення вчителя має забезпечити: правильність професійного висловлювання, пов’язану з дотриманням мовної норми на фонетичному, лексичному, граматичному, словотворчому, стилістичному рівнях; точність формулювань (тобто сувору відповідність між словом і тим поняттям, яке цим словом позначається), оскільки поняття «точність» включає два аспекти: точність у відображенні дій і точність висловлення думки у слові; чистоту мовлення, тобто відсутність у ньому елементів, не пов’язаних з нормами літературної мови: штампів, смислово-неповнозначних слів (власне, власне кажучи, певним чином, фактично та ін.), діалектизмів, просторічних слів, а також слів і словосполучень, у яких допускаються помилки інтерферентного характеру, зумовлені впливом інших мов на українське мовлення студентів. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "Луганський національний університет" uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject Культура мовлення uk_UA
dc.subject майбутній учитель початкових класів uk_UA
dc.subject комунікативні якості мовлення uk_UA
dc.subject мовні норми uk_UA
dc.subject мовна підготовка студента. uk_UA
dc.title Теоретичні підходи до навчання культури мовлення майбутніх учителів початкових класів uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account