Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Історико-педагогічний аналіз суспільної практики подолання й попередження проблеми соціального сирітства на українських землях у складі російської держави (початок ХVІІ – середина ХІХ століття)

Show simple item record

dc.contributor.author Кальченко, Л. В.
dc.date.accessioned 2020-06-16T21:04:44Z
dc.date.available 2020-06-16T21:04:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.other УДК 37.013.42:364-787.7-058.862(477)„16/18”
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5185
dc.description Кальченко Л. В. Історико-педагогічний аналіз суспільної практики подолання й попередження проблеми соціального сирітства на українських землях у складі російської держави (початок ХVІІ – середина ХІХ століття) / Л. В. Кальченко // Соціальна педагогіка: теорія та практика. - 2013. - №3. - С. 86-95. uk_UA
dc.description.abstract У статті подано історико-педагогічний аналіз суспільної практики подо- лання й попередження проблеми соціального сирітства на українських зем- лях у складі Російської держави від початку ХVІІ ст. до реформи 1861 р. У процесі дослідження було виявлено, що проблема попередження (пре- венції) соціального сирітства в історичній спадщині не розглянута як цілісний, самостійний та багатоаспектний процес. У суспільній історії його можна про- стежити лише епізодично та безпосередньо в контексті розвитку благо- дійницької й державної діяльностіщодо соціальноїдопомоги нужденнимі піклу- вання про сиріт. Саме тому історико-педагогічний аналіз було побудовано на наукових джерелах, що висвітлюють історію становлення та розвитку со- ціальної допомоги, благодійництва, системи державного піклування про сиріт. Проведений аналіз показав, що, по-перше, певним рубежем в історіїформу- вання соціальної політикищодо вирішення проблем і захисту сиріт є ХVІІ ст. Із цього часу й до епохи Великих реформ відбувається зародження й станов- лення державнихформ піклування. По-друге, інтенсивний розвиток держав- не піклуваннящодо дітей-сиріт за допомогою спеціальних дитячих закладів отримало за часів правління й реформ Петра І Великого, за якого система піклування осиротілих дітей набула нового змісту– вона стала державною системою, а ця діяльність– важливим державним завданням, що не повин- но залежати від випадкової благодійності чи приватних подаянь. На початку ХVІІІ ст. саме держава взяла на себе обов’язок розробити правову базу й надавати різнобічну державну допомогу нужденним. По-третє, за часів прав- ління Катерини ІІ починаєформуватися системний підхідщодо благодійницт- ва, відзнакою якого є не лише досягнення владою політичних й ідеологічних цілей, але й забезпечення фінансування соціальної політики. По-четверте, у ХVІІІ– першій половині ХІХ ст. у Росії й на українських землях, що входили до її складу, починають розвиватися відповідні напрями соціальної політики й законодавство, складається державна система піклування дітей, що потребували допомоги, яка ґрунтувалася на тезі про її державну необхідність, а не лише завдяки необхідності дотримання християнським заповідям і вимогам. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject благодійництво uk_UA
dc.subject соціальне сирітство uk_UA
dc.subject сирітські будинки uk_UA
dc.title Історико-педагогічний аналіз суспільної практики подолання й попередження проблеми соціального сирітства на українських землях у складі російської держави (початок ХVІІ – середина ХІХ століття) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account