Abstract:
У статті розглянуто темпоральну багатовекторність як властивість мови, у якій реалізовані всі часові форми: теперішнє, минуле і майбутнє. Спеціалізованими засобами вираження категорій часу в мові є форми дієслів, які узагальнюють її функціонування, але не завжди повно передають об’єктивний час перебігу дій. Зазначається, що малодослідженими залишаються пісенні тексти ХХІ ст. та їх функціональні особливості. Об’єкт цієї розвідки - пісенні тести творчості Адель, а предмет - їх темпоральна організація. Метою даного дослідження є узагальнення та опис вираження часових відношень у сучасних піснях британської співачки Адель. Вона є володаркою 15 нагород "Греммі", 8 статуеток BRIT Awards, 5 -кратним тріумфатор American Music Awards та інших музичних премій.
У статті темпоральність трактується як семантична категорія, що охоплює усі різновиди значення часу. Пісня визначена як один з перших жанрів творчості людини. Пісня - це ліричний твір, в якому завжди притаманна експресія, яскраве вираження почуттів, переживань, настроїв.
Основним номінативним засобом вираження темпоральності пісенному тексті є граматичний час. Особливістю засобів також є те, що вони функціонують в комплексі, а не окремо, доповнюючи та уточнюючи темпоральне значення один одного в контексті речення. У темпоральній мережі пісенних текстів Адель переважає Simple - 95%, оскільки йому характерна форма легкої передачі інформації. Форма Continuous складає 4%. Як виняток трапляється використання часів системи Perfect - 1%, а точніше саме у видо-часовій формі Present Perfect. Perfect-Continuous взагалі не використовується, оскільки йому не характерна функція легкої передачі інформації.
Description:
Бірюкова Д.В.Темпоральна мережа лірики Адель / Д.В.Бірюкова,А.О.Кузьменко // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологогічні науки. - 2020. - №3 (334) лютий. - С.114 - 120