dc.description.abstract |
У статті розглянуто специфіку часу, який являє собою одне з ґрунтовних понять філософії, логіки, літератури, лінгвістики тощо, який зараз фрагментарно вивченим. Слід за Ю. Плотницьким, пісенний текст трактується як вид креолізованих текстів, тобто текстів, у структурі яких поряд із вербальним компонентом застосовані засоби інших семіотичних кодів. Об’єктом розвідки послугували пісенні тексти Джастіна Тімберлейка, а предметом - їх темпоральна організація. Метою цього дослідження є опис вживання часових відношень в піснях Джастіна Тімберлейка - американського співака, автора пісень, композитора, продюсера, танцюриста і актора, володара чотирьох премій “Еммі” та дев’яти премій “Греммі”.
Погоджуючись з Л. Ноздріною, у статті темпоральність презентовано як функціонально-семантичну категорію тексту, яка відображає сутність фізичного та філософського аспектів часу, що реалізується варіативними мовними засобами часу.
Зазначається, що творчості Джастіна Тімберлейка властиві майже усі видо-часові предикативні форми. Преферентною полишається часова система Індефініт, що зумовлено стилістично, оскільки ліричні тексти Дж. Тімберлейка мають елементи розмовного стилю, а також ці тексти повинні бути зрозумілими широкому загалу реципієнтів. Переважна кількість його пісень побудована за допомогою теперішнього часу Present Simple, який становить 65%, щодо Past Simple - він складає 20 %, натомість Future Simple - 15%. Малохарактерною є часова система Континуум, усередині якої використання видо-часових форм розподілено таким чином: Present Continuous - 50%, натомість Past Continuous - 30%, а Future Continuous - 20%. Радше, як виняток, трапляються випадки вживання Перфектної системи, а взагалі не є властивими часи системи Перфект-Контінууму. |
uk_UA |