Abstract:
У статті розглянуто своєрідність художньої культури ХХІ ст., яка полягає у принципово перехідному характері: формується нове бачення світу, нові підходи до мови та мислення, нове самопізнання людини у світі, її ставлення до мистецтва та реалій буття. Зазначається, що такий процес відзначається пошуком зображувальних прийомів та експериментальною спробою створення нового стилю, який міг би відповідати новому світобаченню. Особливу увагу приділено, пісенним текстам, оскільки пісня - це мистецтво, без якого багато людей вже й не можуть уявити своє життя.
Об’єктом даної розвідки послугували пісенні тексти Rihanna, а предметом стала їх стилістична організація. Мета дослідження - описати властивості стилістичних прийомів пісенних текстів Rihanna.
У статті розглянуто найбільш актуалізовані стилістичні фігури у пісенних текстах Rihanna, а саме фігури субституції (заміни), які поділяються на фігури кількості та фігури. Мова Rihanna відзначається поширеністю фігур якості. Серед фігур якості в ліриці Rihanna домінують насамперед метафора та порівняння.
Функціонування метафори в творчості Rihanna спрямоване на посилення образної атрактивності пісенного тексту. Сферою-джерелом метафоризації у пісенних текстах Rihanna у більшості випадків постають Медицина та Зброя, де зброя втілює деструктивні засоби для руйнування любові, почуттів та стосунків між закоханими, а медицина - для
образності емоційного стану людини.
Окрім метафоричних рефлексій, пісенним текстам Rihanna властива й порівняння (симілі) для висвітлення зовнішньої подібності порівнюваних об’єктів. Сферою-джерелом для порівнянь у пісенних текстах Rihanna виступають Медицина, Зброя, Природні явища, Коштовності.
Серед фігур кількості у пісенних текстах Rihanna превалює гіпербола. Сферою-агенсом гіперболізації є почуття та майно мовця або реципієнта.
Description:
Ірчишина М.В. Стилістична своєрідність пісенних текстів Rihanna / М.В.Ірчишина,Н.С.Тимченко-Міхайліді // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологогічні науки. - 2020. - №3 (334) лютий. - С.5 - 11