dc.description.abstract |
Статтю присвячено дослідженню актуальної проблеми мовного впливу на аудиторію в політичному дискурсі. Схарактеризовано комунікативні стратегії і тактики, реалізовані в промовах політичних лідерів для провадження прихованого впливу на реципієнтів, щоб спонукати їх до потрібного політикові вибору. Проаналізовано останні підходи до інтерпретації стратегій і тактик, систематизовано класифікації відповідно до критеріїв виокремлення. У ході дослідження з’ясовано, що комунікативна стратегія - це узагальнене поняття, яке передбачає спрямування мовцем мовленнєвої поведінки відповідно до поставленої мети. Комунікативна тактика є засобом реалізації комунікативної стратегії й передбачає набір конкретних мовних засобів, стилістичних прийомів та фігур. Особливу увагу приділено аналізові найпоширеніших комунікативних стратегій і тактик у промові українського президента П. Порошенка на прес-конференції „Виклики - 2018”. Для підвищення ефективності й переконливості виступу президент використовує різноманітні прийоми. Політик активно вдається до стратегії самопрезентації та солідаризації, щоб ототожнити себе з народом, показати, що він - частина своєї нації. Президент удається до використання риторичних фігур, зокрема метафори, щоб оживити мовлення, привернути увагу та навести влучні аргументи. Стратегія дискредитації опонентів має на меті змінити думку адресата про попередників, нівелювати їхні образи в свідомості суспільства. |
uk_UA |