Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Комунікативні стратегії і тактики впливу в політичному дискурсі (на матеріалі промови П. Порошенка на прес-конференції „Виклики - 2018”)

Show simple item record

dc.contributor.author Шило, С.Б.
dc.date.accessioned 2020-05-12T07:48:47Z
dc.date.available 2020-05-12T07:48:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.issn УДК 811.161.2’367
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/5092
dc.description Шило С. Б. Комунікативні стратегії і тактики впливу в політичному дискурсі (на матеріалі промови П. Порошенка на прес-конференції „Виклики - 2018”) / С.Б.Шило // Лінгвістика : зб. наук. пр. / За ред. проф. К. Д. Глуховцевої. - Старобільськ : ДЗ „ЛНУ імені Тараса Шевченка”, 2018. – № 1 (38). – С.154 - 163 uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню актуальної проблеми мовного впливу на аудиторію в політичному дискурсі. Схарактеризовано комунікативні стратегії і тактики, реалізовані в промовах політичних лідерів для провадження прихованого впливу на реципієнтів, щоб спонукати їх до потрібного політикові вибору. Проаналізовано останні підходи до інтерпретації стратегій і тактик, систематизовано класифікації відповідно до критеріїв виокремлення. У ході дослідження з’ясовано, що комунікативна стратегія - це узагальнене поняття, яке передбачає спрямування мовцем мовленнєвої поведінки відповідно до поставленої мети. Комунікативна тактика є засобом реалізації комунікативної стратегії й передбачає набір конкретних мовних засобів, стилістичних прийомів та фігур. Особливу увагу приділено аналізові найпоширеніших комунікативних стратегій і тактик у промові українського президента П. Порошенка на прес-конференції „Виклики - 2018”. Для підвищення ефективності й переконливості виступу президент використовує різноманітні прийоми. Політик активно вдається до стратегії самопрезентації та солідаризації, щоб ототожнити себе з народом, показати, що він - частина своєї нації. Президент удається до використання риторичних фігур, зокрема метафори, щоб оживити мовлення, привернути увагу та навести влучні аргументи. Стратегія дискредитації опонентів має на меті змінити думку адресата про попередників, нівелювати їхні образи в свідомості суспільства. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject тактика uk_UA
dc.subject комунікативний вплив uk_UA
dc.subject мовна маніпуляція uk_UA
dc.subject політичний дискурс uk_UA
dc.title Комунікативні стратегії і тактики впливу в політичному дискурсі (на матеріалі промови П. Порошенка на прес-конференції „Виклики - 2018”) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account