dc.description.abstract |
У статті розкрито особливості професійного спілкування лікаря- лаборанта у трьох основних аспектах: взаємовідносини з пацієнтом, взаємовідносини з родичами пацієнта і взаємовідносини медичних працівників між собою. Зазначено, що професійне спілкування лаборанта медицини з пацієнтом, як правило, короткочасне і має на меті отримання конкретної інформації про ті чи інші особливості життєдіяльності організму пацієнта. Однією із значимих деонтологічних норм є індивідуальний підхід до кожного пацієнта на всіх етапах лікувально- діагностичного процесу.
В процесі роботи лаборанта з родичами хворого необхідно створювати сприятливий мікроклімат з оптимістичним настроєм, захистити їх та хворого від неприємних повідомлень, які можуть розхвилювати, привести в збуджений або пригнічений стан.
При взаємовідносинах медичних працівників між собою основною метою роботи лікаря-лаборанта є допомога лікуючому лікарю в постановці діагнозу. Об’єднуючим медичних працівників моральним мотивом повинно бути благо хворого, і в більш широкому сенсі - благо кожної людини (родича, хворого, колеги). |
uk_UA |