Abstract:
У статті розглянуто тлумачення терміну «соціальна адаптація», на основі узагальнення наукових концепцій соціальної адаптації мігрантів обґрунтовано особливості адаптації дітей вимушених переселенців. Автором виділено об’єктивні (соціально-економічна ситуація в Україні) та суб’єктивні (індивідуально-психологічні особливості особистості) чинники успішності адаптації, показники адаптованості дітей вимушених переселенців (ступінь задоволеності собою, групою, а також різними сторонами своєї життєдіяльності; активне залучення у діяльність приймаючої громади; активність у досягненні поставлених завдань; соціальний комфорт; розуміння можливості реалізації власних цілей у майбутньому; соціально-педагогічна підтримка приймаючої громади).
Наголошено, що адаптація є взаємозумовленим впливом дитини- переселенця та її соціального оточення, а успішність адаптації залежить не лише від індивідуально-психологічних особливостей особистості дитини, але й від готовності нового соціального оточення до сприйняття такої дитини.