Abstract:
У статті розглянуто соціальні аномалії, що мають десоціалізуючий вплив на виховання дитини в сім’ї; характеризується роль сім’ї в процесі соціального відтворення підростаючого покоління; розкриваються види девіантної поведінки дітей, що викликані негативними дитячо-батьківськими взаєминами в сім’ї (ігроманія, геймінг, комп’ютерна залежність, екстремальні хобі, егосінтонність та ін.); представлено природа десоціалізуючої сім’ї («недовірлива», «легковажна», «хитра») і механізми негативного впливу на дитину, до яких відносяться триггери
девіантної поведінки (жорстоке ставлення до дитини, нехтування основними потребами і правами дитини, гіперопіка, придушення, тотальний контроль та ін.); аналізуються форми сімейного
неблагополуччя (суперництво, уявне співробітництво, ізоляція), що сприяють формуванню соціально дезадаптованих, «важких дітей»
(яскраво виражений егоїзм, зарозумілість, нетерпимість, труднощі спілкування з однолітками і дорослими), які створюють різні бар’єри та перешкоджають успішній соціалізації дитини.