Abstract:
У статті обґрунтовано доцільність національно-патріотичного виховання у процесі соціалізації молодших школярів у контексті його становлення як майбутнього громадянина-патріота України, із урахуванням викликів і пріоритетів сьогодення. Розкрито потенціал патріотичного виховання молодших школярів у позакласній роботі щодо поглиблення знань учнів з історії та культури народу, його традицій, формуванню патріотичних поглядів, переконань та почуттів. Охарактеризовано ефективні форми та методи роботи з національно-патріотичного виховання у позакласній діяльності початкової школи: героїко-патріотичні та військово-спортивні заходи, тематичні акції, суспільно корисні і соціально значущі заходи. Зроблено висновок про те, що позакласна робота виступає важливою організаційною формою виховної роботи, що має значні можливості для розвитку неформальних відносин та індивідуальних здібностей, а також надає простір дитячої винахідливості та фантазії.