dc.contributor.author |
Кокнова, Т. А. |
|
dc.contributor.author |
Овчарова, Л. А. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-23T13:12:31Z |
|
dc.date.available |
2020-01-23T13:12:31Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4766 |
|
dc.description |
Кокнова Т. А. Особливості відображення гендерного стереотипу та його вплив на мовну діяльність особистості / Т. А. Кокнова, Л.А. Овчарова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - № 7 (330), листопад. - статті 20-30 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статті висвітлено поняття „гендерні стереотипи” у його тісному взаємозв’язку з гендерними відносинами. Досліджено витоки та еволюцію поняття „стереотип”, яке було введено в науку в 1922 році американським дослідником засобів масової інформації У. Ліппманом. Встановлено, що стереотипи поділяються на три групи (індивідуальні, групові та масові); мають певну модель поведінки відповідно до назви; певну програму дій відповідно до прийнятих уявлень та образів. Зміст стереотипів дозволяє розділити їх на дві категорії: стереотипи, які характеризують людей як членів певних груп (національних, соціальних, політичних), та стереотипи, які характеризують особистісні якості людей відповідно до їх поведінки, фізичних якостей, зовнішності. Наведено визначення поняття „гендерних стереотипів”, як стійких уявлень про відмінність між чоловіком і жінкою, про їх місце і роль у сім’ї й суспільстві, які характерні для певного суспільства у конкретний історичний період. Встановлено, що гендерні стереотипи виконують різні функції у соціально-культурному аспекті. Наведено найширшу класифікацію функцій гендерних стереотипів, яка була впроваджена у науковий обіг
Людмилою Кім, і включає шість основних функцій стереотипів: стратифікуючу, комунікативну, когнітивну (пояснювальну), регулятивну, трансляційну та соціалізіційну. Гендерниі стереотипи поділяються на три групи (мужності та жіночності; ті, що пов’язані з закріпленням певних соціальних ролей; ті, що відображають відмінності між жінками та чоловіками у професійній сфері). В результаті дослідження з’ясовано, що існують фактори, які зумовлюють можливість і ефективність впливу гендерних стереотипів на мовну діяльність особистості (лінгвістичний, екстралінгвістичний, семіотичний, соціальний та когнітивний), а також розрізняють чотири види мовленнєвого впливу: соціальний, інформаційний, вольовий, оцінно- емоційний. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article highlights the concept of „gender stereotype” in its close connection to gender relations. The origins and evolution of the concept of „stereotype”, which was introduced into science in 1922 by the American media researcher W. Lippman, are investigated. It is established that stereotypes are divided into three groups (individual, group and mass); have a specific model of behavior in accordance with their title; a specific program of action in accordance with accepted ideas and images. The content of stereotypes allows the researchers to divide them into two categories: stereotypes which characterize people as members of certain groups (national, social, political), and stereotypes which characterize the personal qualities of people in accordance with their behavior, physical qualities, and appearance.
The definitions of the concept of „gender stereotypes” are given as stable ideas about the distinction between a man and a woman, about their place and role in the family and society, which are typical for a certain society in a particular historical period. It is established that gender stereotypes perform various functions in the socio-cultural aspect. The broadest classification of the functions of gender stereotypes is presented. It was introduced by Lyudmila Kim and includes six main functions of stereotypes: stratifying, communicative, cognitive (explanatory), regulatory, translational and socializing. Gender stereotypes are divided into three groups (masculinity and femininity; those associated with the performance of certain social roles; those that reflect the differences between women and men in the professional sphere). As a result of the study, it was found that there are factors which determine the possibility and efficiency of the influence of gender stereotypes on the speech activity of a person (linguistic, extralinguistic, semiotic, social and cognitive), and also the following four types of speech influence are distinguished: social, informational, volitional, and evaluative-emotional. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Філологічні науки; |
|
dc.subject |
гендерні стереотипи |
uk_UA |
dc.subject |
гендерні відносини |
uk_UA |
dc.subject |
вплив |
uk_UA |
dc.subject |
мовленнєва діяльність |
uk_UA |
dc.title |
Особливості відображення гендерного стереотипу та його вплив на мовну діяльність особистості |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Features of the reflection of gender stereotype and its impact on the speech activity of the individual |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |