Abstract:
У статті представлено методичну систему розвитку творчої самостійності студентів у процесі вивчення методики викладання зарубіжної літератури. Вона розроблена відповідно до наукових теоретичних основ, які забезпечують ефективність діяльності викладача, спрямованої на розвиток активності, самостійності, творчості, креативності майбутніх учителів зарубіжної літератури. Розкрито зміст поняття «творча самостійність»: це - якість особистості, яка характеризується внесенням елементів новизни у свою діяльність, усвідомленням власної здатності аналізувати й створювати “новітню продукцію” та відзначається критичністю мислення, продуктивністю й цілим комплексом умінь, які забезпечують високий рівень навчальної діяльності. Описано головні структурні компоненти комплексної методики розвитку творчої самостійності: принципи, функції, етапи реалізації, методи, прийоми, види навчальної діяльності студентів. Уточнено та переосмислено традиційні прийоми та види навчальної діяльності студентів, водночас розроблено окремі інноваційні. Результатом функціонування методичної системи є сформована творча особистість студента, здатного мислити критично і самостійно, продукувати оригінальні ідеї та створювати "новітню продукцію". Також акцентовано увагу на необхідності створення взаємопов’язаної блочної системи засвоєння програмового матеріалу, коли за темою лекції одразу ж проводяться лабораторні й практичні заняття, перевіряється самостійна й індивідуальна робота студентів у межах окремого модуля. Визначено перспективу запропонованої методичної системи, яка спрямовує студентів на продуктивну самостійну й творчу діяльність, підвищує ефективність навчання й професійного саморозвитку, удосконалює методичну підготовку студентів-філологів у вищих педагогічних закладах освіти, забезпечує створення якісно нових нестандартних цінностей навчально-виховного значення та зумовлює творче ставлення до обраного фаху в умовах реформування сучасної школи та реалізації концепції літературної освіти в Україні.