Abstract:
У статті порушено проблему реалізації компетентнісного підходу в шкільній літературній освіті. Актуалізовано питання розуміння читання як найважливішого способу засвоєння базової інформації, одного з основних чинників саморозвитку особистості. Конкретизовано сутність понять «читацька компетентність як ключова», «читацька компетентність як предметна», визначено та схарактеризовано компоненти предметної читацької компетентності (загальнокультурний, літературознавчий, інтерпретаційний, аксіологічний, творчо - мовленнєвий). Розкрито дидактико-методичний потенціал нових чинних підручників української літератури (рівень стандарту) для учнів 10 та 11 класів закладів загальної середньої освіти, підготовлених у контексті освітніх завдань Нової української школі щодо послідовного розвитку читацької і ключових компетентностей учнів. Наголошено, що у підручниках презентовано вивчення життя і творчості українських письменників у контексті певної історичної доби та з урахуванням сучасних досягнень літературної критики; розгляд художнього тексту як тексту культури, що відображає свідомість людей певної історичної доби, орієнтує на діалог у просторі культури та на діалог культур; акцентовано на пріоритеті різних видів самостійної діяльності учня- читача.