dc.contributor.author |
Варданян, М. В. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-21T07:24:08Z |
|
dc.date.available |
2020-01-21T07:24:08Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4729 |
|
dc.description |
Варданян М. В. «Про що не мовчать дитячі голоси?»: проблематика «небезпечного» в українській еміграційній літературі для дітей та юнацтва / М. В. Варданян // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 117 - 125 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглядаються твори для / про дітей, написані українськими письменниками за межами України у ХХ столітті. Через осмислення проблематики «небезпечного» у збірці оповідань
В. Винниченка «Намисто», оповіданні Б.-Б. Федчук «Ганя», повістях Ольги Мак «Каміння під косою» та Л. Бризгун-Шанти «Чорні хмари над золотистим полем» тощо аналізуються два типи дитячих голосів.
Перший тип - голос як виклик спогляданню - визначено в оповіданнях збірки «Намисто» В. Винниченка, у якій діти бунтують проти соціальної дійсності з її бідністю, експлуатацією дитячої праці, соціальною нерівністю, що мали місце в українській дійсності, на той час колонії Російської імперії.
Другий тип - голос як опір мовчазній більшості - пов’язуємо з «жахливими» темами, що торкаються трагічних сторінок світової історії та власне національних, зокрема - окупація України в Другій світовій війні та геноцид українців сталінським режимом («Голодомор-33»).
Противагою мовчазній більшості стали наративи дитячих персонажів в українській еміграційній літературі (Ольга Мак, Л. Бризгун-Шанта, Б.-Б.Федчук, О. Цегельська).
Розуміння та інтерпретація «непростих» тем у дитячій літературі є спробою авторів творів надати дитині голосу, як способу привернути увагу до низки суспільних проблем. Проблема немовчання дитячих голосів прочитується насамперед під кутом іншості, якою в ній виступає власне культурна ідентичність. У літературі для дітей та юнацтва українських письменників -емігрантів ХХ століття
піднімаються актуальні для українського соціуму «непрості» питання, зокрема духовної втрати українськості й фізичного нищення нації. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with works for / about children written by Ukrainian émigrés writers in the 20th century. Through comprehension of the issues of “dangerous” in the collection of stories by V. Vynnychenko “Necklace”, the story by B.-B. Fedchuk “Gania”, Olga Mak’s “Stones under the curve” and L. Brizgun-Shanti’s “Black clouds over the golden field”, etc., two types of children’s voices are analyzed.
Voice as expressing passive contemplation, as presented, e.g. in the stories of the cycle “The Necklace” by V. Vynnychenko. Here, children rebel against social reality with its poverty, exploitation of child labor, social inequality and child abuse, which occurred in Ukrainian life, in the time of being a colony of the Russian Empire. Vynnychenko gives voice to his small child heroes both to identify the child’s individuality, and to draw attention to the necessary changes needed in the society at that time. This idea makes the cycle close to writings by Ch. Dickens, and A. Lindgren.
Voice as a resistance against a silent majority, is related to the “terrible” themes devoted to the tragic pages of the world and national history suppressed in the Soviet Union, and still largely unknown to the world community. In particular, this refers to the occupation of Ukraine in the Second World War and the genocide of Ukrainians by the Stalin’s regime (named “Holodomor-33”). The children’s narratives in the literature of Ukrainian Diaspora (Olha Mak, L.Bryzghun-Shanta, B.-B.Fedchuk,
O.Tsehelska, etc.) had become the opposition to the silent majority. The authors promote ideas of the responsibility in “the face of the other” (E.Levinas) and of tolerance to the culture of the other. Similar senses are actualized by the modern writers like J.Boyne, J.Elvgren, etc. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Філологічні науки; |
|
dc.subject |
дитяча література |
uk_UA |
dc.subject |
українська діаспора |
uk_UA |
dc.subject |
культурна ідентичність |
uk_UA |
dc.subject |
дитячі голоси |
uk_UA |
dc.subject |
відповідальність за іншого |
uk_UA |
dc.title |
«Про що не мовчать дитячі голоси?»: проблематика «небезпечного» в українській еміграційній літературі для дітей та юнацтва |
uk_UA |
dc.title.alternative |
“What are Children’s Voices not Silent About?”: Problems of Dangerous in the Children’s Literature of Ukrainian Émigrés |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |