dc.contributor.author |
Koknova, Т. А. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-20T09:16:37Z |
|
dc.date.available |
2020-01-20T09:16:37Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4710 |
|
dc.description |
Кокнова Т.А. Шляхи формування лінгвометодичної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземної мови / Т.А. Кокнова // Освіта та педагогічна наука. – 2019. - №2 (171). – С. 5-12 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
The article deals with the mode of lin-guistic-and-methodological competence de-velopment in prospective foreign language teachers in the context of the analysis of par-ticular disciplines of the general training cycle. The content analysis of educational and professional curricula and working plans of educational disciplines for prospective foreign language teachers is carried out; a number of disciplines of the general training cycle are analyzed in the context of their influence on linguistic-and-methodological competence de-velopment in prospective foreign language teachers.
Potential opportunities of the cycle of professional and practical training for linguis-tic-and-methodological competence develop-ment, as well as their interaction on the basis of cross-curricular relations, are revealed. The features of the process of prospec-tive foreign language teachers training, accord-ing to the character of the disciplines, prac-tice/training, forms and methods of coopera-tion with prospective foreign language teach-ers in the course of their training are found out. As a result of the given research it is discovered that the disciplines under consider-ation contribute to the development of linguis-tic-and-methodological competence of pro-spective foreign language teachers providing future professionals with socio-cultural and social knowledge, skills and competencies which not only ensure their adaptation to a foreign language environment, but also con-tribute to successful performance of teaching activities. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
У статті розглянуто шляхи формування лінгвометодичної компетентності майбутніх викладачів іноземних мов у контексті аналізу окремих навчальних дисциплін циклу загальної підготовки.Здійснено контентаналіз освітньо-професійних програм та робочих планів на-вчальних дисциплін; проаналізовано окремі дисципліни циклу загальної підготовки в контексті їхнього впливу на формування лінгвометодичної компетентності. Розкрито потенційні можливості циклу професійної та практичної підготовки щодо формування лінгвометодичної компетентності в майбутніх викладачів іноземних мов, а також їхньої взаємодії на основі міжпредметних зв’язків.З’ясовано особливості процесу підготовки майбутніх викладачів іноземних мов, враховуючи специфіку дисциплін, практи-ки/стажувань, форм та методів роботи з майбутніми викладачами іноземних мов у процесі їхнього фахового навчання.В результаті дослідження встановлено, що в умовах сучасної освіти означені дисципліни сприяють формуванню лінгво-методичної компетентності майбутніх ви-кладачів іноземних мов, шляхом надання майбутнім фахівцям соціокультурних і соціальних знань, умінь і навичок, які забезпечують не тільки їхню адаптацію в іншо-мовному середовищі, а й сприяють успішному здійсненню викладацької діяльності. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ"ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Освіта та педагогічна наука; |
|
dc.subject |
лінгвометодична компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні викладачі іноземних мов |
uk_UA |
dc.subject |
навчальні дисципліни |
uk_UA |
dc.subject |
процес фахової підготовки |
uk_UA |
dc.subject |
заклади вищої освіти |
uk_UA |
dc.title |
Mode of linguistic-and-methodological competence develop-ment in the course of professional training of prospective foreign language teachers |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Шляхи формування лінгвометодичної компетентності у процесі фахової підготовки майбутніх викладачів іноземної мови |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |