Abstract:
У статті здійснено аналіз програмових творів на історичну тему для 3-4 класів та запропоновану у чинних підручниках з літературного читання систему роботи щодо реалізації такої компетентності, як обізнаність та самовираження у сфері культури, що визначена Концепіцією Нової української школи. Вона передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших. Осмислено поняття національної ідентичності, її функцій. Чинниками, що сприяють формуванню національної ідентичності школярів, є елементи національної культури, мова народу, його історичне минуле, національні обряди, звичаї та традиції, риси національного характеру. Обґрунтовано значення художньої літератури у процесі формування національної ідентичності. Акцентовано на необхідності проведення систематичної роботи з означеної проблеми засобами художньої літератури на історичну тему у навчально-виховному процесі початкової школи. Визначено важливість володіння учнями навичками аналізу художніх творів з акцентом на смисловому потенціалі тексту як засобу впливу на національне самоусвідомлення особистості. Наведено завдання для учнів 4 класу, що були апробовані у процесі дослідно-експериментального навчання.