dc.description.abstract |
У статті розкрито шляхи формування мовленнєвої компетентності учнів початкових класів на уроках української мови та літературного читання, визначено методику формування в молодших школярів складників мовленнєвої компетентності - аудіативних умінь, діалогічного і монологічного усного мовлення, навички читання, писемного мовлення. Одним із основних напрямів компетентнісно орієнтованого навчання в початковій школі є формування мовленнєвої компетентності школярів, яка полягає у здатності слухати, сприймати й відтворювати інформацію, читати і розуміти текст, вести діалог, брати участь у дискусіях, переконувати і відстоювати свою точку зору, висловлювати власні думки, міркування, погляди в усній і письмовій формах. Тому найважливішим завданням сучасної початкової школи є формування мовленнєвої компетентності молодшого школяра.
Формування мовленнєвої компетентності молодших школярів на уроках української мови та літературного читання в початкових класах вимагає урізноманітнення форм організації навчальної діяльності молодших школярів. При цьому перевага надається формам, які створюють таку мовленнєву ситуацію, коли кожний учень має можливість висловитись, проявити себе в комунікативному процесі. Ефективним з таких позицій є інтерактивне навчання, організація якого передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, які сприяють формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії. |
uk_UA |