| dc.contributor.author | Гордій, Н. М. | |
| dc.contributor.author | Корякіна, І.В. | |
| dc.date.accessioned | 2020-01-16T09:29:00Z | |
| dc.date.available | 2020-01-16T09:29:00Z | |
| dc.date.issued | 2019 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/4692 | |
| dc.description | Гордій Н. М Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя / Н. М. Гордій , І. В.Корякіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 15 - 26 | uk_UA |
| dc.description.abstract | У статті розглядається питання про розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку в процесі навчання складати розповіді за картинами. Своєрідність ознайомлення дітей із творами живопису полягає в розвитку дитячої уяви та художньої творчості. Сучасна методика рекомендує використовувати репродукції художніх картин як засіб мовленнєвого, розумового та естетичного виховання. Навчання старших дошкільників складати розповіді ґрунтується на загально методичних принципах: взаємозв’язку сенсорного, розумового й лінгвістичного розвитку дітей; стимулювання мовленнєвої активності, варіювання змісту, форм і методів навчання; забезпечення емоційної насиченості процесу навчання; усвідомлення дітьми мовних явищ; навчання за зразком дій вихователя, з використанням плану, часткового зразка-дублера, складання плану розповіді. Основною умовою розвитку (зв’язного) мовлення дітей дошкільного віку є професійна компетентність педагога. Результати дослідження засвідчили у дітей ЕГ позитивні кількісні й якісні зміни у сформованості мовленнєвої компетентності досліджуваних. Таким чином, важливим завданням формування мовленнєвої компетентності дошкільників є набуття вміння самостійно складати розповіді за творами живопису і є складною розумовою діяльністю, що потребує участі всіх психічних процесів. На основі аналізу змісту картини діти визначають головне і другорядне, встановлюють причинено-наслідкові зв’язки, аргументують власне бачення, добирають лінгвістичні конструкції та формулюють висновки. Складання розповіді ґрунтується переважно на наочному матеріалі, передусім, на картинах, ілюстраціях, завдяки яким збагачуються знання, розвивається образне мислення й мовлення. | uk_UA |
| dc.description.sponsorship | В статье рассматривается вопрос о формировании речевой компетентности детей дошкольного возраста в процессе обучения составлению рассказов по картинам. Своеобразие ознакомления детей с произведениями живописи заключается в развитии детского воображения и художественного творчества. Современная методика рекомендует использовать репродукции художественных картин как средство речевого, умственного и эстетического воспитания. Обучение старших дошкольников составлению рассказов, основывается на общин методических принципах: взаимосвязи сенсорного, умственного и лингвистического развития детей; стимулировании речевой активности, варьировании содержания, форм и методов обучения; обеспечении эмоциональной насыщенности процесса обучения; сознании детьми речевых явлений; обучении по образцу действий воспитателя, с использованием плана, частичного образца-дублера, составления плана рассказа. Главным условием развития связной речи детей дошкольного возраста является профессиональная компетентность педагога. Результаты исследования показали у детей ЭГ положительные количественные и качественные изменения в сформированности речевой компетентности испытуемых. Таким образом, важной задачей формирования речевой компетентности дошкольников является приобретение умения самостоятельно составлять рассказы по произведениям живописи, и является сложной умственной деятельностью, которая требует участия всех психических процессов. На основе анализа содержания картины дети определяют главное и второстепенное, устанавливают следственные связи, аргументируют свое видение, подбирают лингвистические конструкции и формулируют выводы. Составление рассказа основывается преимущественно на наглядном материале, прежде всего, на картинах, иллюстрациях, благодаря которым обогащаются знания, развивается образное мышление и речь. | uk_UA |
| dc.language.iso | other | uk_UA |
| dc.relation.ispartofseries | педагогічні науки; | |
| dc.subject | мовленнєва компетентність | uk_UA |
| dc.subject | твори живопису | uk_UA |
| dc.subject | репродукції художніх картин | uk_UA |
| dc.subject | розповідь | uk_UA |
| dc.subject | принципи | uk_UA |
| dc.subject | форми і методи навчання | uk_UA |
| dc.subject | зразок розповіді вихователя | uk_UA |
| dc.subject | план розповіді | uk_UA |
| dc.subject | частковий зразок-дублер | uk_UA |
| dc.title | Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя | uk_UA |
| dc.title.alternative | Painting as a Means of Children 6 Years Old Speech Competence Development | uk_UA |
| dc.type | Article | uk_UA |