Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя

Show simple item record

dc.contributor.author Гордій, Н. М.
dc.contributor.author Корякіна, І.В.
dc.date.accessioned 2020-01-16T09:29:00Z
dc.date.available 2020-01-16T09:29:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4692
dc.description Гордій Н. М Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя / Н. М. Гордій , І. В.Корякіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 15 - 26 uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається питання про розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку в процесі навчання складати розповіді за картинами. Своєрідність ознайомлення дітей із творами живопису полягає в розвитку дитячої уяви та художньої творчості. Сучасна методика рекомендує використовувати репродукції художніх картин як засіб мовленнєвого, розумового та естетичного виховання. Навчання старших дошкільників складати розповіді ґрунтується на загально методичних принципах: взаємозв’язку сенсорного, розумового й лінгвістичного розвитку дітей; стимулювання мовленнєвої активності, варіювання змісту, форм і методів навчання; забезпечення емоційної насиченості процесу навчання; усвідомлення дітьми мовних явищ; навчання за зразком дій вихователя, з використанням плану, часткового зразка-дублера, складання плану розповіді. Основною умовою розвитку (зв’язного) мовлення дітей дошкільного віку є професійна компетентність педагога. Результати дослідження засвідчили у дітей ЕГ позитивні кількісні й якісні зміни у сформованості мовленнєвої компетентності досліджуваних. Таким чином, важливим завданням формування мовленнєвої компетентності дошкільників є набуття вміння самостійно складати розповіді за творами живопису і є складною розумовою діяльністю, що потребує участі всіх психічних процесів. На основі аналізу змісту картини діти визначають головне і другорядне, встановлюють причинено-наслідкові зв’язки, аргументують власне бачення, добирають лінгвістичні конструкції та формулюють висновки. Складання розповіді ґрунтується переважно на наочному матеріалі, передусім, на картинах, ілюстраціях, завдяки яким збагачуються знання, розвивається образне мислення й мовлення. uk_UA
dc.description.sponsorship В статье рассматривается вопрос о формировании речевой компетентности детей дошкольного возраста в процессе обучения составлению рассказов по картинам. Своеобразие ознакомления детей с произведениями живописи заключается в развитии детского воображения и художественного творчества. Современная методика рекомендует использовать репродукции художественных картин как средство речевого, умственного и эстетического воспитания. Обучение старших дошкольников составлению рассказов, основывается на общин методических принципах: взаимосвязи сенсорного, умственного и лингвистического развития детей; стимулировании речевой активности, варьировании содержания, форм и методов обучения; обеспечении эмоциональной насыщенности процесса обучения; сознании детьми речевых явлений; обучении по образцу действий воспитателя, с использованием плана, частичного образца-дублера, составления плана рассказа. Главным условием развития связной речи детей дошкольного возраста является профессиональная компетентность педагога. Результаты исследования показали у детей ЭГ положительные количественные и качественные изменения в сформированности речевой компетентности испытуемых. Таким образом, важной задачей формирования речевой компетентности дошкольников является приобретение умения самостоятельно составлять рассказы по произведениям живописи, и является сложной умственной деятельностью, которая требует участия всех психических процессов. На основе анализа содержания картины дети определяют главное и второстепенное, устанавливают следственные связи, аргументируют свое видение, подбирают лингвистические конструкции и формулируют выводы. Составление рассказа основывается преимущественно на наглядном материале, прежде всего, на картинах, иллюстрациях, благодаря которым обогащаются знания, развивается образное мышление и речь. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.relation.ispartofseries педагогічні науки;
dc.subject мовленнєва компетентність uk_UA
dc.subject твори живопису uk_UA
dc.subject репродукції художніх картин uk_UA
dc.subject розповідь uk_UA
dc.subject принципи uk_UA
dc.subject форми і методи навчання uk_UA
dc.subject зразок розповіді вихователя uk_UA
dc.subject план розповіді uk_UA
dc.subject частковий зразок-дублер uk_UA
dc.title Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя uk_UA
dc.title.alternative Painting as a Means of Children 6 Years Old Speech Competence Development uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account