dc.contributor.author |
Гордій, Н. М. |
|
dc.contributor.author |
Корякіна, І.В. |
|
dc.date.accessioned |
2020-01-16T09:29:00Z |
|
dc.date.available |
2020-01-16T09:29:00Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4692 |
|
dc.description |
Гордій Н. М Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя / Н. М. Гордій , І. В.Корякіна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №3 (326) травень. - С. 15 - 26 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглядається питання про розвитку мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку в процесі навчання складати розповіді за картинами. Своєрідність ознайомлення дітей із творами живопису полягає в розвитку дитячої уяви та художньої творчості. Сучасна методика рекомендує використовувати репродукції художніх картин як засіб мовленнєвого, розумового та естетичного виховання. Навчання старших дошкільників складати розповіді ґрунтується на загально методичних принципах: взаємозв’язку сенсорного, розумового й лінгвістичного розвитку дітей; стимулювання мовленнєвої активності, варіювання змісту, форм і методів навчання; забезпечення емоційної насиченості процесу навчання; усвідомлення дітьми мовних явищ; навчання за зразком дій вихователя, з використанням плану, часткового зразка-дублера, складання плану розповіді.
Основною умовою розвитку (зв’язного) мовлення дітей дошкільного віку є професійна компетентність педагога.
Результати дослідження засвідчили у дітей ЕГ позитивні кількісні й якісні зміни у сформованості мовленнєвої компетентності досліджуваних.
Таким чином, важливим завданням формування мовленнєвої компетентності дошкільників є набуття вміння самостійно складати розповіді за творами живопису і є складною розумовою діяльністю, що потребує участі всіх психічних процесів. На основі аналізу змісту картини діти визначають головне і другорядне, встановлюють причинено-наслідкові зв’язки, аргументують власне бачення, добирають лінгвістичні конструкції та формулюють висновки. Складання розповіді ґрунтується переважно на наочному матеріалі, передусім, на картинах, ілюстраціях, завдяки яким збагачуються знання, розвивається образне мислення й мовлення. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
В статье рассматривается вопрос о формировании речевой компетентности детей дошкольного возраста в процессе обучения составлению рассказов по картинам. Своеобразие ознакомления детей с произведениями живописи заключается в развитии детского воображения и художественного творчества. Современная методика рекомендует использовать репродукции художественных картин как средство речевого, умственного и эстетического воспитания. Обучение старших дошкольников составлению рассказов, основывается на общин методических принципах: взаимосвязи сенсорного, умственного и лингвистического развития детей; стимулировании речевой активности, варьировании содержания, форм и методов обучения; обеспечении эмоциональной насыщенности процесса обучения; сознании детьми речевых явлений; обучении по образцу действий воспитателя, с использованием плана, частичного образца-дублера, составления плана рассказа.
Главным условием развития связной речи детей дошкольного возраста является профессиональная компетентность педагога.
Результаты исследования показали у детей ЭГ положительные количественные и качественные изменения в сформированности речевой компетентности испытуемых.
Таким образом, важной задачей формирования речевой компетентности дошкольников является приобретение умения
самостоятельно составлять рассказы по произведениям живописи, и является сложной умственной деятельностью, которая требует участия всех психических процессов. На основе анализа содержания картины дети определяют главное и второстепенное, устанавливают следственные связи, аргументируют свое видение, подбирают лингвистические конструкции и формулируют выводы. Составление рассказа основывается преимущественно на наглядном материале, прежде всего, на картинах, иллюстрациях, благодаря которым обогащаются знания, развивается образное мышление и речь. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
мовленнєва компетентність |
uk_UA |
dc.subject |
твори живопису |
uk_UA |
dc.subject |
репродукції художніх картин |
uk_UA |
dc.subject |
розповідь |
uk_UA |
dc.subject |
принципи |
uk_UA |
dc.subject |
форми і методи навчання |
uk_UA |
dc.subject |
зразок розповіді вихователя |
uk_UA |
dc.subject |
план розповіді |
uk_UA |
dc.subject |
частковий зразок-дублер |
uk_UA |
dc.title |
Живопис як засіб розвитку мовленнєвої компетентності дітей шостого року життя |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Painting as a Means of Children 6 Years Old Speech Competence Development |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |