Abstract:
Стаття присвячена пошуку змістовного економічного наповнення почуття патріотичності. Визначено, що з точки зору поведінкової економіки, патріотичність є властивістю людини, наявності якої зумовлює вчинення нею вибору, пов’язаного із максимізацією спільного блага у масштабах своєї країни, на противагу вибору, що максимізує індивідуальне благо. Визначення патріотичності через поведінку, а не
через почуття дозволяє визначати ступінь патріотичності як відношення кількості вчинених дій на користь країни до загальної кількості випадків ротистояння індивідуального інтересу інтересам країни. Приклади патріотичних та непатріотичних вчинків також розглянуто у статті. Підхід до оцінки патріотичності не за думками і словами, а за практичними ділами дозволить позбутись політичних та особистісних зловживань навколо патріотичної тематики і приведе до повільного, однак впевненого покращення економічного стану України.