Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов

Show simple item record

dc.contributor.author Морозова, М.В.
dc.date.accessioned 2019-12-10T08:41:20Z
dc.date.available 2019-12-10T08:41:20Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4479
dc.description Морозова М.В. Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов / М.В. Морозова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 361-370 uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто процес організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов. Охарактеризовано, що двохелементний характер системи „викладач – майбутні вчителі” передбачає два типи внутрішніх базових відносин, що сприяють організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в процесі вивчення іноземних мов. Було зазначено, що великий потенціал для формування суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладача і майбутніх учителів закладений у спільне вивчення іноземних мов, коли обидві сторони виступають на рівних, а сама діяльність має творчий характер. uk_UA
dc.description.sponsorship The article deals with the process of organization of subject-subject interaction in the system of relations “lecturer – future teachers” in the process of learning foreign languages. It is determined that one of the most important conditions for an effective educational process is the interaction of its subjects. It is characterized that the two-element nature of the system “lecturer – future teachers” involves two types of internal basic relations that facilitate the organization of subject-subject interaction in the process of studying foreign languages. It is claimed that the principle of activity is a really important principle of work, that is future teacher should be involved in the process of studying foreign languages and therefore he will become an active participant in the subject-subject interaction. In fact, the organization of the subject-subjective interaction between the lecturer and future teachers of foreign languages is the process of direct or indirect interaction of people with each other that implies their mutual influence with common tasks, interests and activities. It is noted that the process of encouraging subject-subject interaction of the lecturer and future teachers is applied in the co-study of foreign languages, when both sides act on equal terms and activity itself is creative. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Філологічні Науки;
dc.subject суб’єкт-суб’єктна взаємодія uk_UA
dc.subject система взаємовідносин uk_UA
dc.subject викладач uk_UA
dc.subject майбутні вчителі uk_UA
dc.subject іноземні мови uk_UA
dc.title Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов uk_UA
dc.title.alternative The organization of subject-subject interaction in the system of relations “lecturer – future teachers” in the process of learning foreign languages uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account