dc.contributor.author |
Морозова, М.В. |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-10T08:41:20Z |
|
dc.date.available |
2019-12-10T08:41:20Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4479 |
|
dc.description |
Морозова М.В. Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов / М.В. Морозова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Філологічні науки. - 2019. - №2 (325) квітень. - Ч. 2. - С. 361-370 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто процес організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов. Охарактеризовано, що двохелементний характер системи „викладач – майбутні вчителі” передбачає два типи внутрішніх базових відносин, що сприяють організації суб’єкт-суб’єктної взаємодії в процесі вивчення іноземних мов. Було зазначено, що великий потенціал для формування суб’єкт-суб’єктної взаємодії викладача і майбутніх учителів закладений у спільне вивчення іноземних мов, коли обидві сторони виступають на рівних, а сама діяльність має творчий характер. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article deals with the process of organization of subject-subject interaction in the system of relations “lecturer – future teachers” in the process of learning foreign languages. It is determined that one of the most important conditions for an effective educational process is the interaction of its subjects. It is characterized that the two-element nature of the system “lecturer – future teachers” involves two types of internal basic relations that facilitate the organization of subject-subject interaction in the process of studying foreign languages. It is claimed that the principle of activity is a really important principle of work, that is future teacher should be involved in the process of studying foreign languages and therefore he will become an active participant in the subject-subject interaction. In fact, the organization of the subject-subjective interaction between the lecturer and future teachers of foreign languages is the process of direct or indirect interaction of people with each other that implies their mutual influence with common tasks, interests and activities. It is noted that the process of encouraging subject-subject interaction of the lecturer and future teachers is applied in the co-study of foreign languages, when both sides act on equal terms and activity itself is creative. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Філологічні Науки; |
|
dc.subject |
суб’єкт-суб’єктна взаємодія |
uk_UA |
dc.subject |
система взаємовідносин |
uk_UA |
dc.subject |
викладач |
uk_UA |
dc.subject |
майбутні вчителі |
uk_UA |
dc.subject |
іноземні мови |
uk_UA |
dc.title |
Організація суб’єкт-суб’єктної взаємодії в системі взаємовідносин „викладач – майбутні вчителі” в процесі вивчення іноземних мов |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The organization of subject-subject interaction in the system of relations “lecturer – future teachers” in the process of learning foreign languages |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |