Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Психолого-педагогічні особливості соціалізації дітей з порушеннями мовлення в умовах сучасного дошкільного закладу

Show simple item record

dc.contributor.author Могильова, Н.М.
dc.date.accessioned 2019-12-02T11:34:46Z
dc.date.available 2019-12-02T11:34:46Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4365
dc.description Могильова Н.М. Психолого-педагогічні особливості соціалізації дітей з порушеннями мовлення в умовах сучасного дошкільного закладу / Н.В. Могильова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. – С. 54-61 uk_UA
dc.description.abstract У розділі монографії розглянуто проблему соціалізації дітей з порушеннями мовлення у процесі адаптації до умов дошкільного закладу. Визначено особливості психо-емоційного стану та поведінки дітей вищезазначеної категорії. Схарактеризовано специфіку роботи вчителя-логопеда, яка ґрунтується на індивідуальному підході до особистості з урахуванням вікових та психологічних особливостей вихованців. Зазначено, що успішність такої роботи буде вищою за умови залучення батьків до співпраці. uk_UA
dc.description.sponsorship The problem of socialization of children with speech disturbances in the process of adaptation to the conditions of pre-school institution is considered in the given part of monograph. The peculiarities of psycho-emotional state and behaviour of children of abovementioned category are defined. The specific character of work of tutors and speech-therapists based on the individual approach to the personality with taking into account the age and psychological peculiarities of pupils are characterized. It is emphasized as well, that the efficiency of such work will be higher with attracting parents to the collaboration.Another important direction in the collaboration of speech-therapist is the collaboration with group upbringer. Just the upbringer takes an active part in the correction process and carries out recommendation of the speech therapist.Upbringers and parents must be an additional support in overcoming of disturbances of speech development of children of the pre-school institution and their successful socialization in the children. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject соціалізація uk_UA
dc.subject порушення мовлення uk_UA
dc.subject дошкільний заклад uk_UA
dc.subject діти дошкільного закладу uk_UA
dc.title Психолого-педагогічні особливості соціалізації дітей з порушеннями мовлення в умовах сучасного дошкільного закладу uk_UA
dc.title.alternative Social pedagogical peculiarities of socialization of children with speech disturbances in the conditions of the contemporary pre-school institution uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account