dc.contributor.author |
Могильова, Н.М. |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-02T11:34:46Z |
|
dc.date.available |
2019-12-02T11:34:46Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4365 |
|
dc.description |
Могильова Н.М. Психолого-педагогічні особливості соціалізації дітей з порушеннями мовлення в умовах сучасного дошкільного закладу / Н.В. Могильова // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. – С. 54-61 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У розділі монографії розглянуто проблему соціалізації дітей з порушеннями мовлення у процесі адаптації до умов дошкільного закладу. Визначено особливості психо-емоційного стану та поведінки дітей вищезазначеної категорії. Схарактеризовано специфіку роботи вчителя-логопеда, яка ґрунтується на індивідуальному підході до особистості з урахуванням вікових та психологічних особливостей вихованців. Зазначено, що успішність такої роботи буде вищою за умови залучення батьків до співпраці. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The problem of socialization of children with speech disturbances in the process of adaptation to the conditions of pre-school institution is considered in the given part of monograph. The peculiarities of psycho-emotional state and behaviour of children of abovementioned category are defined. The specific character of work of tutors and speech-therapists based on the individual approach to the personality with taking into account the age and psychological peculiarities of pupils are characterized. It is emphasized as well, that the efficiency of such work will be higher with attracting parents to the collaboration.Another important direction in the collaboration of speech-therapist is the collaboration with group upbringer. Just the upbringer takes an active part in the correction process and carries out recommendation of the speech therapist.Upbringers and parents must be an additional support in overcoming of disturbances of speech development of children of the pre-school institution and their successful socialization in the children. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
соціалізація |
uk_UA |
dc.subject |
порушення мовлення |
uk_UA |
dc.subject |
дошкільний заклад |
uk_UA |
dc.subject |
діти дошкільного закладу |
uk_UA |
dc.title |
Психолого-педагогічні особливості соціалізації дітей з порушеннями мовлення в умовах сучасного дошкільного закладу |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Social pedagogical peculiarities of socialization of children with speech disturbances in the conditions of the contemporary pre-school institution |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |