Digital Repository of Luhansk Taras Shevchenko National University

Використання квестів у професійній підготовці майбутніх педагогів

Show simple item record

dc.contributor.author Стаєнна, О.О.
dc.date.accessioned 2019-12-02T09:00:12Z
dc.date.available 2019-12-02T09:00:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/4351
dc.description Стаєнна О.О. Використання квестів у професійній підготовці майбутніх педагогів / О.О. Стаєнна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. - С. 268-275 uk_UA
dc.description.abstract В статье освещается проблема подготовки будущих педагогов к профессиональной деятельности. Проанализированы психолого¬педагогические исследования по обозначенной проблеме, проанализировано понятие «квест». Освещены особенности организации различных типов квестов в работе со студентами в рамках профильных дисциплин, исследованы потенциальные возможности использования линейных квестов как средства проверки знаний будущих педагогов. Приведены примеры интеграционных тематических заданий для отдельных дисциплин в пределах профессиональной подготовки воспитателей детей дошкольного возраста. Особое внимание уделено описанию практико ориентированных заданий, направленных на подготовку будущих педагогов к профессиональной деятельности. Описан авторский тематический квест, который был разработан студентами и апробирован во время учебного процесса. uk_UA
dc.description.sponsorship The problem of preparing future teachers for professional activities in a preschool institution is opened in the article. The psychological and pedagogical research on the problem, the essence of the concept of «quest» are analyzed.The features of the organization of various types of quests in working with students within the core disciplines are revealed, the main structural components and stages of the quest preparation are described, the potential possibilities of using linear quests as a means of testing the knowledge of future teachers are investigated. Examples of integration thematic tasks for individual disciplines within the framework of professional training for teachers of preschool age children are given. Particular attention is paid to the description of practical oriented tasks aimed at preparing future teachers for professional activities. The author’s thematic quest is described. It was developed by students and was tested during the learning process. The proposed materials provide approximation of the content of education to real life, broadening the students’ horizons, the formation of their professional competencies, strengthening the practical orientation of the educational process. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" uk_UA
dc.subject профессиональная подготовка uk_UA
dc.subject будущие педагоги uk_UA
dc.subject проверка знаний uk_UA
dc.subject игровые технологии uk_UA
dc.subject квест uk_UA
dc.title Використання квестів у професійній підготовці майбутніх педагогів uk_UA
dc.title.alternative The use of quests in the training of future teachers uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account