dc.contributor.author |
Стаєнна, О.О. |
|
dc.date.accessioned |
2019-12-02T09:00:12Z |
|
dc.date.available |
2019-12-02T09:00:12Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4351 |
|
dc.description |
Стаєнна О.О. Використання квестів у професійній підготовці майбутніх педагогів / О.О. Стаєнна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 2. - С. 268-275 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
В статье освещается проблема подготовки будущих педагогов к профессиональной деятельности. Проанализированы психолого¬педагогические исследования по обозначенной проблеме, проанализировано понятие «квест». Освещены особенности организации различных типов квестов в работе со студентами в рамках профильных дисциплин, исследованы потенциальные возможности использования линейных квестов как средства проверки знаний будущих педагогов. Приведены примеры интеграционных тематических заданий для отдельных дисциплин в пределах профессиональной подготовки воспитателей детей дошкольного возраста. Особое внимание уделено описанию практико ориентированных заданий, направленных на подготовку будущих педагогов к профессиональной деятельности. Описан авторский тематический квест, который был разработан студентами и апробирован во время учебного процесса. |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The problem of preparing future teachers for professional activities in a preschool institution is opened in the article. The psychological and pedagogical research on the problem, the essence of the concept of «quest» are analyzed.The features of the organization of various types of quests in working with students within the core disciplines are revealed, the main structural components and stages of the quest preparation are described, the potential possibilities of using linear quests as a means of testing the knowledge of future teachers are investigated. Examples of integration thematic tasks for individual disciplines within the framework of professional training for teachers of preschool age children are given. Particular attention is paid to the description of practical oriented tasks aimed at preparing future teachers for professional activities. The author’s thematic quest is described. It was developed by students and was tested during the learning process. The proposed materials provide approximation of the content of education to real life, broadening the students’ horizons, the formation of their professional competencies, strengthening the practical orientation of the educational process. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.subject |
профессиональная подготовка |
uk_UA |
dc.subject |
будущие педагоги |
uk_UA |
dc.subject |
проверка знаний |
uk_UA |
dc.subject |
игровые технологии |
uk_UA |
dc.subject |
квест |
uk_UA |
dc.title |
Використання квестів у професійній підготовці майбутніх педагогів |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The use of quests in the training of future teachers |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |