Abstract:
У статті висвітлюються науково-дидактичні аспекти реалізації проблемного підходу в процесі вивчення лексикології української мови учнями старших класів профільної школи, дається обґрунтування дидактичних умов використання проблемного підходу як активного типу навчання, пропонуються проблемні завдання та запитання для практичного виконання. Автор переконує, що різноманітність прийомів проблемного навчання, підвищення активності самих учнів у поясненні значень слів, робота із синонімами, синонімічними рядами, перифразами, антонімічними парами, омонімами, переносними значеннями слова позитивно позначається на усвідомленні учнями старших класів профільної школи специфіки інших одиниць мови, впливає на формування мовленнєвих компетентностей, є базою збагачення словникового запасу старшокласників, основою роботи зі стилістики, розвиває їх увагу до значення і вживання слів, виховує в здобувачів освіти потребу у виборі відповідного слова для вираження тієї чи іншої думки у власному мовленні.