Abstract:
У статті наголошено увагу на актуальності висвітлення медико-психологічного аспекту як одного з аспектів проблеми профілактики поведінкових девіацій обдарованих учнів, яка має міждисциплінарний характер. Здійснено аналіз наукових публікацій, що відображають медико-психологічний аспект профілактики поведінкових девіацій обдарованих учнів і містять як теоретичні, так і практичні надбання щодо вирішення проблеми. Теоретичні роботи базуються на положенні щодо можливості розвитку патопсихологічного, патохарактерологічного й адиктивного типів девіантної поведінки обдарованих особистостей при несприятливих соціальних умовах. Практичні напрацювання включають в себе арт-терапевтичні, еколого-терапевтичні, рухові, педагогічні форми і методи профілактичної діяльності, які пропонують вчені у межах здоров’язберігаючого і корекційно-розвивального підходів.