Abstract:
Стаття розкриває проблему розуміння студентами поняття «лідер» та їх уявлень про особистісні лідерські якості. Узагальнено поняття лідерства, описані різні підходи до визначення поняття «лідер», виділено специфічні риси, визначені види, компоненти лідерства, якості лідера. Представлені сутнісні характеристики феномену лідерства. Зображена і проаналізована трьохрівнева таблиця моделі лідерських якостей за О. Євтіхов. В статті лідерство розглядається, як групове явище, яке належить до динамічних процесів малої групи: лідер немислимий наодинці, він завжди елемент групової структури. В той час групова структура не може обходитися без авторитетної особи, яка б відігравала центральну роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємовідносин у групі. Розглянуто основні історичні погляди вчених на виникнення лідерства. Проаналізовані філософські та психолого-педагогічних дослідження, де проблеми лідерства, є однією з найактуальніших. І не дарма, адже проведений теоретичний аналіз, свідчить про те що, єдиного, спільного визначення лідера не існує, так само, як і не існує єдиної думки про те, якими ж якостями має володіти лідер, і на нашу думку досягнути цього не можливо, бо кожна група формує своїх лідерів з універсальним набором особистих якостей.