Abstract:
У статті обґрунтовується необхідність докорінного оновлення методологічних підвалин соціальної педагогіки під впливом становлення інформаційної цивілізації. Розглядаються теоретико-методологічні відмінності соціально-громадяньської, за сутністю, соціальної педагогіки індустріального суспільства від соціально-глобальної – інформаційного. Доводиться залежність трансформації методології соціальної галузі педагогіки від оновлення її філософського, міжгалузевого (культурологічного, соціологічного, психологічного тощо), загально-педагогічного рівнів щодо кіберсоціалізації соціальних суб’єктів у глобальному інформаційному просторі. Актуалізуються проблеми розробки методологічних основ соціально-педагогічного супроводу: соціальної адаптації людей похилого віку в «культурі нового»; розвитку соціальності молоді в умовах глобального «тріумфу особистості» для уникнення егоцентризму нової генерації; соціальної інтеграції та індивідуалізації представників другого віку в часи тривалих змін видів, форм, змісту соціальності (особливо професійної) для забезпечення соціальних перетворень в «культурі людини». Обґрунтовується перспектива розробки надійних методологічних основ соціальної педагогіки інформаційного суспільства щодо подолання «броунівських» характеристик глобального соціального виховання.