dc.contributor.author |
Потьомкіна, Н.З. |
|
dc.date.accessioned |
2019-11-27T08:13:57Z |
|
dc.date.available |
2019-11-27T08:13:57Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/4299 |
|
dc.description |
Потьомкіна Н.З. Інтернет-залежність у юнацтва як об’єкт соціально-педагогічної профілактики / Н.З. // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка : Педагогічні науки. - 2019. - №1 (324) березень. - Ч. 1. - С.64-74 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті узагальнені ключові психофізичні новоутворення юнацького віку, які впливають на формування Інтернет-залежності, як
негативного соціального феномену в часи глобальних інформаційно -
технологічних змін українського суспільства. Відзначена специфіка
соціально-педагогічної діяльності в контексті соціально-виховної
парадигми соціальної педагогіки. На підставі виявлених особливостей
зазначеного вікового періоду обґрунтована доцільність та ефективність
соціально-педагогічної профілактики Інтернет-залежності у юні . |
uk_UA |
dc.description.sponsorship |
The article summarizes the key adolescentes’ psychophysical neoplasms that influence formation of Internet addiction. The author argu es that adolescentes’ Internet addiction is a negative social phenomenon which still are being neglected by Ukrainian researchers. It was also mentioned that the most assuming subtypes of Internet addiction (among five general subtypes which are based on the most problematic types of online applications) for young people are gambling or online computer games and social networking site addiction. The issues of social interaction on the Internet have the opportunity to adolescences for self-realization in the system of social ties, which are not embodied in a real life. European scientists have highlighted the general stages of Internet addiction formation, which, in our opinion, reflects with high rate on young people. Related studies suggested that the disorder is associated with social, academic and family impairment. The main features of dependent young people are: preoccupation with the Internet, in ability to control using, hiding or lying a bout the behavior, psychological withdrawal, and continued use despite the consequences of the behavior. The specific features of socio-pedagogical activity in the context of social pedagogy’s social-educational paradigm is noted. It has been found that socio-pedagogical
prevention of Internet addiction in adolescence is expedient and effective if it
is based on the revealed features of this age period. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
ДЗ "ЛНУ імені Тараса Шевченка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
педагогічні науки; |
|
dc.subject |
Юнацький вік |
uk_UA |
dc.subject |
Інтернет-залежність |
uk_UA |
dc.subject |
соціально-педагогічна профілактика Інтернет-залежності юні |
uk_UA |
dc.title |
Інтернет-залежність у юнацтва як об’єкт соціально-педагогічної профілактики |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Adolescentes’ internet addiction as socio-pedagogic prevention objec |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |